Hejse seng op igennem altan?

Hej lav-det-selv.dk 

Jeg flytter om en måned til en opgang der er ultrasmal. Dvs. min seng på 140cm ikke kan komme op - kun en på 120 cm ville kunne. Så : enten ny seng, eller få den gamle ind gennem altanen. 

HVIS det ikke er muligt at benytte lift omme i gården pga. pladsmangel : 

Kan jeg hejse sengen op med reb? Er der nogle af jer der har erfaring med det? To stærke mænd, to stærke reb? 

Andre gode ideer? 

Mvh
Charlotte, Købenavn. 
Hej lav-det-selv.dk  Jeg flytter om en måned... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du oftet flyttefolk på opgaven bør det på ingen måde være noget problem at få en lille send ind via altanen. Det kan nemt klares af 2 lidt handy folk. en alm box madras er ikke specielt tung. Og bredden på 140 cm er normalt til at kunne bakse ind. Men når benene er skruet af er det sikkert ikke engang nødvendigt at få den ind over altanen. Sengen rejses på højkant og kan som oftest løftes op over gelænderet på trappen og drejes rundt her. det ved flyttefolkene en masse om så være ikke nervøs for den del af opgaven :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hehe jeg føler mig efterhånden lidt tabt i den her tråd. Hvor er i sjove med at det er altanen der skal vrides rundt..... håndværker humor er ikke lige altid så sjovt!

Sengen kan ikke komme op i opgangen. Jeg kender andre i samme opgang og en 120 cm seng har kun lige kunnet snævre sig op af de lave trapper. Så den ide er helt i udo. Det SKAL være igennem altanen! Jeg må prøve at høre flyttefolkene er. PLejer at bruge 3x34 men det er som om de kun bruger lift. Nogle af jer der har god erfaring med et andet flyttefirma i KBH?

Og ja, det ville sørme have været helt vildt rart, hvis der var en af jer der lige havde den perfekte måde og udstyr at hejse sådan en seng op med - en kop kaffe og et stykke kage skulle jeg nok kunne bakse op med, men det andet må i altså selv klare.....!
Hvis du vil bruge reb, så er det en god ide, at binde både foroven og føre det samme reb (eller forlæng det) ned til underste del, og videre ned til jorden (x2) , så dem forneden kan hjælpe med at holde den rette kurs.
- Grunden til at rebet skal føres langs med sengen, er at når den øverste del når altanens øverste kant(løftet foregår med sengen lodret), så har du den forbindende del af rebet til fortsat at løfte sengen i, indtil den er så højt oppe (mere end 1/2-delen), at du kan "vælte" sengen ind over altankanten.
På denne måde, modvirkerr du de fleste uventede løfte- og stræk-skader på (wo-)mænnerne.
Endnu bedre, som Chr. skriver, er hvis der er en overliggende altan.
Ps. hvis det foregår ud til offentlig færdsel, så hav lige et par personer til at lede folk udenom. For hvis noget går galt, så kan det blive dyrt.
Og nu ved jeg ikke hvordan sengen ser ud, men overvej fjernelse af benene. de kan gøre det besværligt.

En lille huskeregel: lad al løft foregår så lodret og tæt på kroppen, hvis du vil blive på toppen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis