Hejse seng op igennem altan?

Hej lav-det-selv.dk 

Jeg flytter om en måned til en opgang der er ultrasmal. Dvs. min seng på 140cm ikke kan komme op - kun en på 120 cm ville kunne. Så : enten ny seng, eller få den gamle ind gennem altanen. 

HVIS det ikke er muligt at benytte lift omme i gården pga. pladsmangel : 

Kan jeg hejse sengen op med reb? Er der nogle af jer der har erfaring med det? To stærke mænd, to stærke reb? 

Andre gode ideer? 

Mvh
Charlotte, Købenavn. 
Hej lav-det-selv.dk  Jeg flytter om en måned... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor er fine i mænd! Jeg mente nu altså mit spørgsmål helt seriøst ;0)

Jeg har flyttemænd til at flytte for mig - ved nogle om man kan få dem til at hejse sådan en seng op med tovværk. Må de det? Tænker det er en dårlig arbejdsstilling for dem. Ellers havde jeg jo håbet på, der var en herinde som havde en minilift der kunne komme nogle meter op i luften og ind af en smal gård-dør.

Hvor finder jeg et ordentligt tovværk henne? Og gode handsker? Uden det koster mig en bondegård.
Skrevet af GDS-Elektro på 25 maj 2011 15:35
Det er nok ikke let at binde hele vejen rundt om sengen og så kan du heller ikke styre retningen så kan sengen dreje rundt.

Ulempen ved det princip jeg beskrev er at det kræver 4 personer.
Far og kæresten til at hive i rebene og mor og lillesøster til at styre med hænderne :-)

Det er i øvrigt en boxmadras med 5 ben - 4 i siderne og en i midten. Det er ikke meder, som går hele vejen over. Så rebet skal nok rundt om hele sengen. To reb evt.
Skru et øje/en krog fast der hvor benene er skruet fast og bind rebet fast der i. Et i hver side som tidligere skrevet.
Du kan købe reb i ethvert byggemarked. Nogle steder kan du bare få det antal meter du skal bruge, men jeg vil nu sige at nogle stropper ville være bedre. Dem har flyttefolkene helt sikkert. Prøv at lige at ringe til flyttefirmet og forelæg opgaven her. Det værste de kan sige er jo "nej". men muligvis har de prøvet det mange gange før og kan klare det i et snuptag.
Du kan købe 12 par "dup-handsker (handsker med små plastikdupper på) til 25-30 kr i byggemarkedet. De vil virke fint.

god fornøjelse

mvh jan
Skrevet af lillesøster på 26 maj 2011 13:47
Hvor er fine i mænd! Jeg mente nu altså mit spørgsmål helt seriøst ;0)


Jamen vi mener skam alle vores svar alvorligt og dybt seriøst. Vi kan bare godt lide at have det lidt sjovt undervejs i processen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er godt med lidt humor

At spørge flyttemænd er en god ide. Entreprenør er næste skridt. Hvis altanen altså er stor nok til at den kan drejes rundt og komme ind af døren.......
Annonce
I er sgu noget tungnemme!!!

Forstår I ikke, at I er ude for den urgamle og grundlæggende kvindelist, nemlig at stille sig meget hjælpeløst an og appellere til os virile hanner: "Hvad skal lille jeg dog gøre? jeg er så ulykkelig!". I dette tilfælde mangler vi dog et kønt og æggende billede!

Lillesøster er slet ikke interesseret i de mange velmente råd og tips, men hun ser gerne at nogle gutter kommer på banen og klarer ærterne. Så bare kom an!!!



Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har luret på det, KTM.
Her kommer jeg så i dilemmaet.
1) Der er lidt langt fra Sy'fyn til 2400.
2) Jeg fornemmer en yndig ung pige med et charmerende smil, som næppe har anden interesse i en 40+ mand end at få sengen slæbt op. Ingen belastningsprøve af dens ben, hverken i lodret eller vandret retning etc...
3) Hvis jeg vover mig ud i den slags må jeg nok regne med, at næste gang Fr. Pedersen giver mig en hånd så er det enten midt i ansigtet, eller når min kiste skal bæres ud.

Sidst jeg gjorde hende vred så jeg hende ikke i de tre efterfølgende dage. Først på fjerdedagen kunne jeg, med to fingre, knibe venstre øje lidt op.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Men er det nu altanen der skal slæbes ind i lejligheden? Lillesøster

Ja for så er det jo ved at ligne en opgave af et vist format som vi praktiske folk måske kunne overtales til at finde spændende!!! :o)
Skrevet af hpox på 27 maj 2011 10:55
Men er det nu altanen der skal slæbes ind i lejligheden? Lillesøster

Ja for så er det jo ved at ligne en opgave af et vist format som vi praktiske folk måske kunne overtales til at finde spændende!!! :o)
Så for da den, Hpox. Der var lige en detalje, jeg ikke havde set.
Nu er vi ovre i seriøse løftestropper med certifikat og meget mere.
Vi skal have arrangeret rundstykker, kaffe og fyraftensøl samt aftalt mødetid og sted. Plus en dækhistorie til hustruerne.

Jeg er klar!

Mvh
Dunlup
(Opererer nu under dæknavn)

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Oh ja, den detalje havde jeg overset. 
Jeg har været så optaget af at se efter, om der ikke snart kom et æggende billede på, så jeg ikke har fået finlæst teksten.   
Men jeg kan godt se, at n[r det nu handler om at vride en hel altan ind i stuen, s[ er det en noget mere interessant opgave, is;r i betragtning af at jeg er en gammel mand!!!

Undskyld Lilles'ster!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis