Elektronik : tæller (IC) anskaffelse

Elektronik? - Nu skal det være!

Jeg vil starte med at lave et binært ur, og vil derfor gerne vide om I mere erfarne kan anbefale en god IC jeg kan arbejde med - som er nem.

Jeg har selv ideer om hvordan det skal stykkes sammen, men kender simpelthen for lidt til de forskellige IC'er, men kunne forestille mig en tæller der skal kunne tælle til 4!

Den skal bare være med data-blad og til at få fat i - dvs. gerne med link til en side i dk hvor jeg kan købe den.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Elektronik? - Nu skal det være! Jeg vil starte... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens bruge sådan en ds1307 som clock til dit ur som du siger. Du behøver heller ikke købe den som sådan et modul du har kik på den fåes i en ganske almindelig DIP pakning.

Du behøver ikke læse den via IIC det vil nok være besværligt i dit setup. Du kan i stedet bruge det 1Hz output der er tilgængeligt. Hvis altså du er ok med et 1Hz signal.
Jo tak, jeg kan selvfølgelig bare spring over 5 clocks så går det jo nok
Jeg takker mange gange for svaret, nu skal jeg vel bare bestille de sidste komponenter og så samle det hele, håber det kommer til at virke

Mange tak for det hele allesammen!
Det skal da nok komme til at virke :-).
Har du tænkt på hvordan du indstiller uret? Med den ds1307 kan du godt nok få et ret præcist ur hvis du er omhyggelig men indstilles skal det jo alligevel om ikke andet så een gang efter du har sat strøm på det hele og set det bare virker :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis