DVB S modtager( Free to Air som ikke er det)

Hvordan kan man  modtage  Dr1;Dr2; osv. på satellit uden smart kort? Mig bekendt de er ikke betalings kanal. Det kan lade sig gøre på DVB T men jeg har kun parabol. Kan man købe smart kort som afhjælpe dette for mit problem jeg er ikke interesseret i abonnement jeg betaler Tv licens så det må høre under free to air.     
Hvordan kan man  modtage  Dr1;Dr2; osv. på... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tråden starte med satellit modtagelse af DR ikke er Free to Air og uanset hvordan vi vender og drejer IKKE er. At jeg kan modtage Dr er kendsgerning bare ikke på satellit. Denne del er i Canal Digital`s hænder blandt andre. Hvad jeg ikke forstå er at ingen protesterer. Forstå mig ret jeg har ikke imod at betale for 4-5-10-100 kanaler men så ville jeg meget gerne bestemme hvad jeg ville se og betale hver enkelt kanals pris for en gang i modsætning til Dr-s Kanaler hvor du betaler to gang.Og så har jeg ikke snakker om teknik her kan jeg tilføje HDTV forgår På UHF. Desværre kan jeg konstatere vi kommer ikke videre og jeg ville ikke være uvenner med nogen for min skyld helt i orden hvis i enig med at betale til Canal Digital,Boxen,Viasat og der kommer sikkert fler af denne slags udbyder.Det ville har spare tid og kunne beholde Chr som min ven hvis jeg vidste det jeg ved nu. Jeg tror i garanteret også stemmer stemmer for højere boligskat for det går til et godt formål.
Skrevet af nimrod på 23 maj 2011 13:18
Hvordan kan man  modtage  Dr1;Dr2; osv. på satellit uden smart kort? Mig bekendt de er ikke betalings kanal. Det kan lade sig gøre på DVB T men jeg har kun parabol. Kan man købe smart kort som afhjælpe dette for mit problem jeg er ikke interesseret i abonnement jeg betaler Tv licens så det må høre under free to air.     
Det har været muligt at modtage DR1, DR2 osv gratis over satellit idet man kunne få udleveret et kort til sin kortlæser, så det var muligt at se de gratis kanaler på Thor satelliten. Dette er ikke mere muligt uvist af hvilken grund. Jeg kan heller ikke huske, hvornår det blev ophævet. Der er så kun den ene mulighed tilbage at tage ovennævnte kanaler gratis ved at sætte en antenne op. At du ikke ønsker at sætte en antenne op er vel ikke DRs ansvar af den grund, at du har muligheden for at modtage signalerne over terristiske net.


fase
Jeg har afsluttet tråden men hvis du læser opmærksom igennem der dreje sig om Satellit modtagelse af DR´s kanaler som var gratis hvis du har betalt din licens mens nu skal du betale for en gang mere og lidt til. Og heller ikke noget med terrestriske modtagelse derimod beslutning hen over licens betaler.
Hermed er jeg endegyldig færdig med denne tråd.
Nu er det jo ikke en ret man har som trådstarter, at man bestemmer hvornår debatten er udtømt, men trådstarter er bestemt velkommen til, ikke at lukke mere af sit gylle ud (og tak til Chr for nogle konstruktive bemærkninger).
Ud over nogle meget beskæmmende opfattelse hos trådstarter mellem børnechat og LDS (før i tiden råbte man så på Jørgen) har jeg prøvet at finde den beslutning, som gør, at DR ikke længere sender free to air via sattelit(som vel egentlig er essensen i tråden). Jeg kan finde, at man ved beslutningen omkring Ramasjang, har udmøntet free to air som digitalt jordbårent, men ikke noget omkring de øvrige kanaler.
Et medie som DR er selvfølgeligt kontrolleret i hoved og R.., så grundlaget er sikkert på plads - alligevel tar jeg lige tråden op igen, med spørgsmålet, om der er nogen, som har de vise sten.
(Og ja, jeg har fint jordbårent free to air i campingvognen, og jeg har ikke lige brug for at kunne modtage dr1 via sattelit, og har hele paletten via kabel-tv), men som sagt undrer jeg mig over, hvordan det forsvandt?
Jeg kan tilføje, at på en af hjemmesiderne skriver Dr i forbindelse med overgangen til digitalt:"Ser du tv fra satellit eller kabel, så kontakt din leverandør, hvis du vil have adgang til de nye kanaler fra DR." - men som sagt - tavshed omkring "de gamle kanaler"
MVH

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Efter min vurdering kan der være to grunde til at DR signaler ikke kan modtages via sat.

1) Canal Digital mf ønsker ikke at lægge båndbredde/signalkapacitet til transmissionen af signalet uden beregning. De er sat i verden for at tjene penge, og derfor tager de sig betalt for ydelsen. Kan ske de har haft en aftale med DR om at måtte sende signalet for at få flere til at købe en boks og parabol og ad denne vej lokke kunder ind i butikken. En af parterne har så opsagt aftalen, årsag ukendt.

2) DR ønsker ikke at levere til sat-firmaerne pga problemer med rettighederne til de programmer (sport, film etc) de køber ude i den store verden. De køber retten til at vide dem i DK.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis