DVB S modtager( Free to Air som ikke er det)

Hvordan kan man  modtage  Dr1;Dr2; osv. på satellit uden smart kort? Mig bekendt de er ikke betalings kanal. Det kan lade sig gøre på DVB T men jeg har kun parabol. Kan man købe smart kort som afhjælpe dette for mit problem jeg er ikke interesseret i abonnement jeg betaler Tv licens så det må høre under free to air.     
Hvordan kan man  modtage  Dr1;Dr2; osv. på... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke DR selv der kryptere signalet på DVB-S det er viasat(eller canal digital) som gør det, og jeg tror grunden er at tager man den mindste viasat pakke, hvor der stort set kun er de danske "gratis" kanaler samt tv3, tv3+, tv3puls, så koster den pakke vist 119 kr om måneden + 400 kr kortafgift pr. halve år, det er næsten 200 kr om måneden. hvis "gratis" kanalerne rent faktisk var gratis var der sikkert mange der ikke gad og give 200 kr for tv3, tv3+ og tv3puls..

Det kan så godt være DR samtidig kræver at signalet er kodet, det skal jeg ikke kunne sige..
Kort fortalt private udbyder hævet over DR og vores politiker, som er mig bekendt folkevalgt, ser stillesigende til. Jeg kan stadigvæk ikke fatter hvorfor vi skal betale flergang for det samme ydelse.Nogen må skummer fløden.Vær så venlig at lade være med at sige :du kunne har stemt på andre. Så fortel mig hellere hvem er forlovet med udbyderne så du kan kun se hvad det passer dem.
Der er et sandt utal af tjenester på nettet, som er gratis, men du skal betale for at have en opkobling, som du kan få signalet igennem.
DR udsender signalet via sendemasterne, og kan du ikke opfange signalet ad denne vej må du betale en anden "carrier" for den ydelse han leverer. Det er ikke meget anderledes end når man har kabel TV. Her betales også en "transportafgift" for at få danske, norske, svenske og tyske gratisprogrammer ind i hytten. Også selvom vi har betalt licens. Hos os må man ikke have en udendørs antenne, så der er ikke så meget at vælge imellem, når nu TDC har monopol på kabelTv i området.
Du har muligheden for at købe dig en antenne og en DVB T Boks og så er du ude over alt andet. Kom nu op på hesten i stedet for at gøre dette til et stort politisk tema. Det er ude af proportioner.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nimrod, ang. antenne; så kan det være, at du måske ikke behøver det store udstyr. Jeg har en gammel antenne hængende inde under mit tag til at modtage Boxer. Jeg kunne dog godt på nogle af de udlandske kanaler ønske et lidt stærkere signal.

Chr. du må da inrømme, at det var en folketingsbeslutning, at slukke for det analoge signal, som uden noget besvær kunne modtages af alle med en alm. antenne. Samt at udbyde det digitale antennesignal, som Boxer jo vandt. Så vidt jeg ved, er det de samme antenne signalet bliver udsendt fra som før.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad skal det til at forstå at DR´s behandling af licens betalernes behandling er forkert.Bare fordi de er gået over at sende signal fra VHF til UHF kan de gøre hvad det passer dem? For ex.at sælge rettighederne til Canal Digital og for ikke skal være løgn udtale DR
citat:" DR arbejde på at finde en løsning men endnu uvist hvornår DR`s kanaler igen kunne modtages VIA SATELLIT i Sverige og Norge"men ikke i Danmark.De kan bare købe en eller anden værdiløs pakke med smartkort. Det næste kunne man forestiller sig at de falder over DVB-T. Som jeg kan lugte ved at læse div.indslag helt i orden synes de fleste.De ville garanteret betale med glæde hvis der bliver krævet dobbeltbetaling på bussen næste gang.Forklaring (hvis det bliver noget) jo det skal gå til slid på øloplukkerne.Som bekendt mange andre måde at lukke øl op lige som at modtage DR: DVB-T; PC; TDC Hvis man har ubegrænsede eller bare mange penge. Til slut dette er ikke noget politisk tema "Chr" du må høre under" Bankrådgiver" og lille jeg under kategorien" Selvrensende filter."
Annonce
Folketinget vedtog meget fornuftigt at lukke det digitale signal, som var forældet, til fordel for digital signal. Det frigav plads på frekvensbåndet til andre formål. Ganske tilsvarende man har fjernet reglen om at der skal være adgang for hesten til at drikke vand ved landsbykroen.

Boxer vandt licitationen om at sende på det digitale net. De forpligtigede sig til at sende public service signalerne uden kodning, og fik mulighed for at sende andre signaler (Discovery, MTV etc) mod betaling. Det er her de kan tjene pengene.

Modtagelsesmæssigt er der ingen forskel på digitale og analoge signaler. Det er signalbehandlingen efter superheterodynmodtagertrinet, der gør forskellen, nemlig om man opsamler digitale bits eller analoge svingninger. Fordelen ved digitale signaler er, at der kan være 8 kanaler på samme frekvens mod kun en på analog, og at man får billede i DVD kvalitet i stedet for et snedækket analogbillede.
Det har også åbnet mulighed for at få konkurrence på levering af TV-signaler, så TDC, Stofa mf ikke har monopollignende forhold at arbejde under. Til gavn for pris og udbud. Det kan man være politisk imod, javel, men det er sådan det er.

Ja, nimrod. Du evner at holde skæg for sig og snot for sig. Godt nok, men resten blander du sammen i en jammerlig omgang sludder og vrøvl.
Hvis du med pokkers vold og magt vil se DR via sat i stedet for en antenne, så må du betale Viasat eller lignende for at transmitere signalet til dig. Intet anderledes end at andre må betale TDC-Kabel for at levere signalet ind i stuen fordi de ikke vil eller må opsætte en antenne.
DR producerer programmer som stilles til rådighed; det er hvad du får for dine licenspenge. Hjemtagningen står du selv for. Du jamrer vel heller ikke i Føtex over at du selv skal bringe varerne hjem og betale bus/tog/benzin selvom du har betalt for dem i butikken?

Få dig en passende antenne, evt med en forstærker, og en MPEG4 digibox, så er du ude over problemerne. Det koster ikke en bondegård.

Du er netop et selvrensende filter. Nemlig et filter der ikke kan rense sig selv, men skal have en udefrakommende til at gøre det. Hvordan du kan mene at jeg rådgiver andre om, hvordan de kan plukke dig for penge får stå hen i det uvisse. Det evner vist kun du selv at forstå. Godt du ikke lader dig distrahere af kendsgerninger!

Chr.

Jajaja så er man fornærmet kære Chr det var ikke meningen at du skulle være det og hvis nogen der vrøvle så må det være Dig.( læs venligst dine sidste indlæg)Der er forskel på VHF og UHF det ved de fleste ligeså analog og digital signaler.. Hvis vi kommer til teknikken så er du kommet i menneskehænder det ved jeg en hel del om.Netop fordi digitalsignaler skulle efter sigende fylde mindre på det samme frekvens er der messer af plads ti DR også.Det er måske derfor dobbelt så dyrt og halv så sjov at tage licensbetalerne på næsen.Vi kan også konstatere hvem der lade sig distrahere af kendsgerninger jeg nævner ikke forfatterens signatur.Fakta er at vi betaler op til fler gang for det samme produkt.
Meget muligt du ved noget om teknik, men du evner ihvert fald ikke at formidle dette forståeligt.
Ja, der er forskel på UHF og VHF, det siger sig selv. Men om et VHF eller UHF signal er digitalt eller analogt er uden betydning for modtagelsen af signalet. Det er den efterfølgende signalbehandling der er forskellen. Antennen er ligeglad.

Jeg gider ikke diskutere med idioter. De trækker mig ned på et lavt niveau og vinder på erfaring.

Chr.

Kære Chr du kan desværre ikke kommer længer ned når du ikke kunne opføre dig på sober civiliseret måde. Det kan ikke være mening med en forum .Så hvis du ikke kan indse fakta så hold dig væk.Kan du ikke hjælpe hold dig væk.Jeg håber og tro lige som mig og mange andre ville hjælpe give god råd hvis de kan og ikke mindst opføre sig ordentlig.
Skrevet af nimrod på 26 maj 2011 12:05
Jajaja så er man fornærmet kære Chr det var ikke meningen at du skulle være det og hvis nogen der vrøvle så må det være Dig.( læs venligst dine sidste indlæg)Der er forskel på VHF og UHF det ved de fleste ligeså analog og digital signaler.. Hvis vi kommer til teknikken så er du kommet i menneskehænder det ved jeg en hel del om.Netop fordi digitalsignaler skulle efter sigende fylde mindre på det samme frekvens er der messer af plads ti DR også.Det er måske derfor dobbelt så dyrt og halv så sjov at tage licensbetalerne på næsen.Vi kan også konstatere hvem der lade sig distrahere af kendsgerninger jeg nævner ikke forfatterens signatur.Fakta er at vi betaler op til fler gang for det samme produkt.

Jeg tror det er dig der ikke forstår.
forskellen på VHF og UHF er navnet. Svingningerne er de samme, forskellen er hvor hurtigt de gør det. Snakker man frekvens egenskaber er man nød til at tale om et enkelt bånd. VHF er ikke bare VHF og UHF ikke bare UHF.
Fokuser på det relevante.
DR opfylder sine forpligtigelser. du kan læse medieforliget hvis du vil kloge.

Men har du et problem med at modtage DR's programmer så må du afmelde dig licensen. og henvise til at du ikke fysisk kan modtage deres signaler.

Jacob
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis