SELVbyg + Galleri - arkitektegnet villa!

Så fik jeg oprettet lidt gallerier af mit store byggeprojekt, det findes under 'Gallerier' med navnet 'SELVbyg' - Part 1, Part 2, Part 3 osv...her har jeg postet billeder fra projektet fra start og indtil idag og meningen var så, at jeg ville fortsætte med at poste billeder gennem hele forløbet, til dem som måtte være interesserede i at følge/opmuntre mig! 

Huset blir en 1 1/2 plans villa krydret med en arkitekts kreative streg. Jeg har leveret alle skitser og idéer til min arkitekt og så har han sat det hele sammen til noget, som rent faktisk kan lade sig gøre at bygge - eller dvs at det viste sig at det ikke rigtig var til at bygge, så jeg måtte lige omkring en bygningsingeniør og have lavet stålkonstruktioner og statiske beregninger for en formue, men NU skulle det så kunne stå - UDEN at styrte sammen...! 

Huset blir på 285m2 + 65m2 dobbelt garage, så plads blir der nok af, jeg er kun mig selv jo!  Det blir et lavenergi hus og varmekilden blir jordvarme. Huset blir monteret med et genvex anlæg fra Nilan - NilAIR, som støbes ned i fundamentet, hvilket er en nødvendighed, da der ikke blir noget loft osv. Huset bygger på en meget kraftig HEB180 stålrammekonstruktion, hvilket er en nødvendighed, da der ikke blir nogle bærende vægge som går til kip til at holde tagets vægt og huset ville så styrte sammen, lidt ala en bog der står med ryggen opad. Førstesalen består af repos'er i begge ender af huset udstyret med gelænder, samt en gangbro i midten af huset, hvor man går hen over husets køkken/alrum. Hele vejen gennem husets overetage (20m), blir der udsyn til kip, og huset blir udstyret med hele 4 kviste, hvor søjle vinduerne er forlænget 2m, så de blir 5,5m høje, hvilket gør huset meget lyst og åbent...

Rumfordeling - stueplan: (plantegning kommer i galleriet, skal lige finde den )
Indgang
Hall
Bryggers/teknikrum

Seperat forældre afdeling med:
  • Soveværelse
  • Walk-In
  • Kæmpe bedeværelse med spa og dobbelt bruser
Stort åbent køkken/alrum med loft til kip 7,5m
Stort fælles badeværelse med brusebad
Kontor
Biograf
Teknikrum under trappe med genvex anlæg og centralstøvsuger

Rumfordeling - 1. sal:
Kæmpe pool lounge, hvor der er plads til poolbord, bar, lounge
2 stk. børneværelser
Man passerer køkken/alrum via en gangbro, over til en stor stue med pejs og udgang til en stor altan, hvor man har aftensolen 

Det var lidt om villa'en. Måtte nogen brænde inde med spørgsmål eller lign., så råb endelig højt... 

Gallerierne vil løbende blive opdaterede, så man kan følge lidt med i projektet!

Som sagt, så bygger jeg SELV og alt er indtil videre lavet af mig selv og det blir resten også - så her blir nok tale om en meget intimt og hyggeligt rejsegilde...hehe...  Dog blir kloark, VVS og EL lavet af fagfolk... 

 SELVBYGGER!!!

Så fik jeg oprettet lidt gallerier af mit store... Vis hele indlægget
154 svar
 Følg tråden
Der er 140 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så blev jeg næsten færdigt med huset udvendigt! Har lige fået beklædt kvistene med sort zink, hvilket er blevet en pisse lækker detalje, så nu mangler jeg kun lige at mure altanen, samt at pudse sokkel...
















 SELVBYGGER!!!

Flot!!

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Pisse godt gået...
Bliver SÅ misundlelig :-)

Din murede altan... Hvor skal den være og hvor dan ser den ud?
Jeg kunne nok nemt fristes ti len galvaniseret stål altan, der i dit tilfælde nok males sort som zinken for at holde det lidt lette look over den... En muret udgave kan ret let blive temelig bastant og tyung at se på.
Dit hus er godtnok kæmpe stort men har alligevvel en lethed og flotte linier, og dem må du ikke forbryde dig imod....
Prøv at tegne begge dele op i 3D (mener jeg du har gjort med andre dele også) for lige at vurdere udseendet en gang ekstra....

Har du regnet lidt på antal timer du har brugt indtil nu??

Og hvis du skal være helt ærlig hvor mange gange har det være ved at hænge dig langt ud af halsen... Det er jo ikke et projekt at begynde med for hvemsom helst,... Dels akal man sætte sig ind i mange fagområder og dels skal man være klar og have muligheden for at smide de mange timer i projektet.....

Vedholdenhed er helt klart en dyd af de nødvendige :-)

MVH (og misundelige blikke) Njord

MVH Njord
Hvad med gulvet?

Syntes du lurede på epoxy-gulve på et tidspunkt og vi lurer lidt på det samme, når vi skal igang med at bygge hus. Indtil videre har fruen dog ikke helt fundet ud af, om det er epoxy, slebet betongulv eller noget helt trejde hun ønsker.
Kæmpe respekt herfra!!

 Henning, Lolland

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af njord på 08 jun 2012 02:14
Pisse godt gået...
Bliver SÅ misundlelig :-)

Din murede altan... Hvor skal den være og hvor dan ser den ud?
Jeg kunne nok nemt fristes ti len galvaniseret stål altan, der i dit tilfælde nok males sort som zinken for at holde det lidt lette look over den... En muret udgave kan ret let blive temelig bastant og tyung at se på.
Dit hus er godtnok kæmpe stort men har alligevvel en lethed og flotte linier, og dem må du ikke forbryde dig imod....
Prøv at tegne begge dele op i 3D (mener jeg du har gjort med andre dele også for lige at vurdere udseendet en gang ekstra....

Har du regnet lidt på antal timer du har brugt indtil nu??

Og hvis du skal være helt ærlig hvor mange gange har det være ved at hænge dig langt ud af halsen... Det er jo ikke et projekt at begynde med for hvemsom helst,... Dels akal man sætte sig ind i mange fagområder og dels skal man være klar og have muligheden for at smide de mange timer i projektet.....

Vedholdenhed er helt klart en dyd af de nødvendige :-)

MVH (og misundelige blikke) Njord

Mange tak for de pæne ord!

Jeg er meget enig i dit input omkring altanen. Den kommer i den gavl uden "korset", hvor man kan se to udsparringer til formålet. Tror det vil være fint med en stålkonstruktion i galv. eller sort. Dog vil det nok blive dyerne at konstruere, men lidt billigere i sten og vandskuring...

Jeg aner ikke hvor mange timer jeg har brugt, men har da bygget over 2år nu - dog har jeg ikke været 100% effektiv gennem hele forløbet!

Det er et KÆMPE PROJEKT at kaste sig ud i alene mand - vil faktisk heller ikke råde folk til at gøre det samme. Som der nævnes skal man sætte sig ind i MANGE fagområder, samtidig med at håndværket skal udføres med god kvalitet og ikke mindst flot finish! Jeg er total perfektionist, så finishen er der ikke noget at sætte en finger på!

Jeg har haft nogle måneder her i foråret hvor jeg ikke har haft lysten til at komme afsted. Nok pga mange andre projekter, så er tit blevet hjemme og tænkt "imorgen!". Har de sidste 3-4 uger ligget vandret ude i huset og givet ma gas og har genfundet motivationen, nu hvor jeg er blevet færdig med alle indvendige vægge og er ved at lave etageadskillelse, hvilket jo virkelig syner af noget og gør at det omsider minder om et hus indvendig!

Nu kommer der så en tung post som hedder EL og skal have fundet en god/billig elektriker til at lave det. Overvejer lidt ZenseHome, da jeg sys det lyder ret smart og nok lidt billigere end IHC.

Nogen som har erfaring med ZenseHome - fordele / ulemper?

Mht epoxy gulv, så har jeg mere eller mindre droppet det, grundet nogle svind/sætnings revner i gulvet. Der er et par steder nogle ganske små fine revner, ved ikke om det er svind revner eller nogle meget små sætningsrevner. Jeg tænker bare, at jeg ikke tør støbe et 5mm lag og polere dette og så ende op med 2-3 revner over tid. Kunne jo godt forestille mig at disse revner kunne finde på at "slå igennem" med årene og det er jo nok ikke til at reppe efterfølgende!

Revnerne er meget små, så sys godt jeg tør at ligge klinker. Overvejer en stor hvid klinke for at få et eksklusivt look - det skal jo helst ligne en million og ikke koste noget som helst!

 SELVBYGGER!!!

Hey du..

det er bare coolt byggeri du har gang i..

Kan du gi et ca på hvad det koster at beklæde med den sorte zink? Har en kvist, som jeg synes der er blevet frygtlig mange m2 flunk og front der skal beklædes..

Vh og streetcreed..

<p>KISS...</p>
Det er længe siden vi sidst har hørt om dine fremskridt..

Må vi have lov at høre om hvor langt du er nået nu??
Og gerne billeder af kæmpe projektet???

MVH Njord

MVH Njord
På de første billeder er der nogle blå slanger der stikker op hvad er  de til ??
Hej Peter.

Jeg håber du fortsat finder lidt tid til at fortælle om byggeriet og de overvejelser du er igennem.
Jeg har gennem tiden fulgt dig på afstend og kan kun sige rigtig godt gået...

Men det er ved at være temmelig længe siden vi sidst er blevet opdateret omkring dit flotte byggeri....

Tilfældet vil iøvrigt være at jeg er blevet nabo til en selvbygger... han startede med at have planer om at ville renovere det eksisterende hus.. men efter moden overvejelse og undersøgelser af huset.. Ja så endte det med at blive en nedrivning.. siden gik han igang med sit selvbyggeri.. ca 250 kvm i grundplan og delvis overetage.. ia lt ca 350 kvm!! han har lavet det meste selv men har indimellem en enkelt mand til som assistance, hvor der kræves autorisationer osv...

Nå, det var jo Peters byggeri vi kom fra... må vi se og høre mere om hvordan det går??


MVH Njord (der fortsat er lidt misundelig) :-)

MVH Njord
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også