vognmandstilladelse pris?

jeg har tænkt at starte en lille flyttefirma. konen og jeg er kun os som skal være i firmaet og 1 lastbil...  skal man så også have vognmandstilladelse?

hvad er prisen for vognmandstilladelse?

hvad nu hvis jeg bruger mange penge på lastbil vognmandstilladelse m.m og der så ikke er brug for en flyttefirma her hvor jeg bor? hmmmm (er det ikke muligt at prøve inden man får vognmandstilladelse hvis det da er nødvendig?

 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En vognmands tilladelse, er ikke bare lige noget man får, du skal være momsregistreret for overhovedet at komme i betragtning. Du skal også tænke på at du skal have forsikrigs papirene i orden, for sker der noget med kundens møbler eller hvad det nu er du flytter, så er det dig der skal betale.
Så inden i to drømmer videre, var det nok en ide at undersøge markedet, om der overhovedet er brug for en mere. Så vidt jeg ved skal der også erhvervs kørekort til !
Og så er det altså ikke en dans på roser at drive vognmands butik, der er et hårdt og opslidende job, hvor arbejds tid ikke er noget fast, det kan hurtigt blive mere end i syntes er Sjovt
ja det kommer desværre nok til at koste en del inden man får det startet op, så er det surt hvis der så ikke er nogen kunder. hørte det også koster 100.000 kr at starte egen firma op (momsrigistreret) og så kommer alt det andet ved siden af . lastbil forsikring m.m
hmmm så bliver det nok heller ikke det jeg skal blive milionær på....

 
Det koster altså ikke noget at blive MOMS-registreret.

Er der tale om et personligt firma koster det heller ikke noget. Det er blot at finde navnet på firmaet.

Kun hvis du vil oprette et A/S eller et Aps, så skal der være en kapital til stede, men den kunne jo være repræsenteret ved værdien i lastbilen.
Skrevet af efry på 23 maj 2011 18:15
Det koster altså ikke noget at blive MOMS-registreret.

Er der tale om et personligt firma koster det heller ikke noget. Det er blot at finde navnet på firmaet.

Kun hvis du vil oprette et A/S eller et Aps, så skal der være en kapital til stede, men den kunne jo være repræsenteret ved værdien i lastbilen.
Hvornår er du sidt opdateret efry, du kan ikke sådan uden videre blive moms rigistreret som privat person længere. Og godt nok koster registreringen ikke noget, men egenkapitalen/aktiver skal være på mindst 250.000,00 kr. i vore dage. Og det var i 2001 jeg lærte om det !

håndværkeren>>der er noget du har misforstået
det kræver ingen egenkapital at blive momsregistreret , men derimod skal du have en forventet omsætning på mindst 50.000
men derimod kræver det et vognmandskursus på 4 uger at kunne erhverve tilladelsen til at køre med vare der ikke er ejet af dig selv
Annonce
sådan en vognmandskursus hvad koster det? syntes ikke jeg kan finde det nogen steder på nettet , nogen som kender prisen på det?
50.000 kr vil det sige jeg kan starte op uden at være momsregristret ? og tjener jeg over de 50.000 kr så skal jeg først rigerstrer mig?

 
ved ikke hvad det kursus koster , men ved at det kræves pga at min bror overtog et firma for et par år siden , hvor han ikke kune overtage før kurset var gennemført

i prinsippet kan du godt starte uden at momsregistreret , men tror ikke de vil være med til det , da din forventede omsætning vil være væsentlig højere , og det vil heller aldrig kunne betale sig , da du jo så ikke kan trække momsen fra på alt hvad du køber

Det koster ca. 25000kr at tage +tabt arbejdsfortjeneste, tilladelsen skal du stille en garanti på 150000kr for at få, men ved ikke om der stadig er krav om 3års erfaring fra branchen det var for nogle år siden.

150000 kr har jeg også hørt. men det er måske bare en garanti? nogen som man bare skal have og ikke betale?
3 års erfaring kan jeg ikke klare... kun 1 år har jeg kørt ialt. så håber ikke det er et krav.

ja det er rigtig med momsen, så vil jeg ikke kunne trække lastbilen fra hvis jeg ikke er momsrigerestret

 
garantien må kunne klares med en bankgaranti
den med de 3 års erfaring tror jeg ikke gælder mere , da min bror fik hans havde han aldrig haft med det at gøre før , han har enda ikke engang lastbilkort , men det kræves pga at der er et lastbiltræk i firmaet , og han står som ejer
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis