Vinduesmaling fungicid

Jeg spurgte om dette for år tilbage, men fik ikke rigtig et fyldigt svar. Nu er der kommet så mange flere til, så måske en ved hvad producenterne gør.

Når man køber et vindue fra eks. storke, der er behandlet fra fabrikken, hvordan dævlen undgår de så, at der ikke er fungicid på indersiden af vinduet. Det er jo samme maling over alt.

Jeg er netop igang med at male mine vinduer, men er lidt i tvivl. Det er pinotex de er malet med for 8 år siden. Men der må vel også være farlige stoffer i selve malingen.

Jeg er ikke i tvivl om, at der hvor den største koncentration af fungicid er, er i grunderen / base. Det bruger jeg ikke på indersiden.

Hvad gør I, hvad bruger I indvendigt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg spurgte om dette for år tilbage, men fik ikke... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mine nyligt lavede nye panoramavinduer til sommerhuset er behandlet som nævnt her- så de holder nok :o)

Der står :

" En komplet behandling omfatter Vacumimprægnering, to-komponent grunding, spartling og mellem slibning samt slutbehandling med toplakering i glans 35 efter eget farvevalg. Den totale færdige lagtykkelse er 90-120 my tørfilm."

Der står så ikke om der benyttes træbeskyttelse som toplakering - men det gør der nok ikke så.

Jeg har 10 års garanti på dem

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også