Speedometer problemer

Jeg har en Opel Vectra 1.6 fra 1996, hvor speedometeret driller. Den ene gang kan jeg køre hvor det virker og næste gang virker det ikke. Er det elektronisk eller med kabel. Jeg bliver glad for et svar
Jeg har en Opel Vectra 1.6 fra 1996, hvor... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder som en løsning der da helt klart skal undersøges. Tusinde tak
Tror jeg ikke,jeg har været den ulykkelige ejer af en 2001 og den havde en giver under gearkassen.
Det kostede en ny plombering hver gang den fik nyt svinghjul,det lort er du foruden.
René
Jamen, jamen, skifter du da svinghjul som vi andre skifter underbukser?

Med venlig hilsen
ktm

 

Døre Pga. rust.
Remskiver Pga. gummiet rådnede.
AC kobling efter hvert svinghjuls skift Pga. sjusk fra Div. værksteder der tippede motoren så meget at kompressoren gik ind i vangen.
Xenon pærer og strømforsyninger Pga. at ingen anede at bilen skulle programeres for at lyse igen.
Svinghjul Pga. en latterlig konstruktion hvor hele lortet er spændt sammen med latterlige fjedre,efter 14 dage med nyt svinghjul lød det som om der lå en kasse skruer i bunden af koblingshuset og efter yderligere 14 dage var det nemmere at trække svinet igang end at få starteren til at tage fat,det kostede også en håndfuld startere.
En tank Pga. spåner,under denne operation glemte man at forbinde tankstudsen.
Brændstofpumpe også Pga. spåner.
En turbo aner ikke hvorfor,motoren ydede stadig kun 90HK selvom der burde være 130.
Kalibre og kabler,det hjalp heller ikke på at bilen ikke kunne bremse.
Og så lige det sjoveste +25X dyserør,dyser og rail,det lort er engangs så når et rør springer skal alle 5 rør og rail skiftes.
Jeg har rendt rundt i Dearborn og siden 63 har der været Ford biler i familiens eje,jeg er udlært på et Ford værksted men nu er gnisten væk,Alfa Romeo og Toyota har taget over og gjort det til UG+
René
Annonce
Det lader til, at du har været i "menneskehænder"

Med venlig hilsen
ktm

 

kæft mand, ALB ... det får da een til at kaste sig søvnløst rundt om natten!!!

 

Ja en grim oplevelse overvejede seriøst at brænde svinet af foran importørens vinduer.
Lidt bonus detaljer som jeg lykkeligt havde glemt.
Da kalibrene blev skiftet glemte man lige at montere klodser med belægning på,resultatet var sjovt nok at den bremsede 0 på baghjulene.
Og den sjoveste da den rustne forbro blev skiftet glemte man at montere bundpladen,jeg syntes lige at man kunne ringe og fortælle at man var faldet over 1 kvadratmeter plade men nej den dygtige værkfører mente at den var blevet fejet væk.
PS forhandleren syntes at bilen var så fin at han brugte den på sin stand i Bella Center så kunden måtte lige undvære bil/levebrød i 4 uger,han havde så lidt fidus til mig at han ikke troede at jeg kunne finde ud af at læse stelnummeret i forruden.
René
Vi er vel mere ovre i, at det hovedsageligt er værkstedet/forhandleren, der på det groveste har svigtet ved en helt igennem dilettantisk opførsel, snarere end selve bilen?
Som tidligere mekaniker ved du jo også, at en reparation bliver ikke bedre udført, end de folk, der har med sagen at gøre, kan klare.
De allerstørste problemer ved at drive værksted, skyldes altid folkene, der mere eller mindre intelligent udfører reparationerne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Bestemt dårlige værksteder meeen de skal ikke drages til ansvar for de konstruktive fejl som produktet led af.
Hvem der i den sidste ende betaler gildet aner jeg ikke men det rystede mig at importøren ikke gad at gribe ind efter at samme bil havde fået lavet dyserør 20 gange.
Kan også undre mig at man ikke stopper båndet indtil der er kommet døre frem med korrekt sealing,tænk at alle Ford og MB (måske også andre) fra de årgange blev solgt med døre der var dømt til udskiftning.
René
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis