Så oprandt dagen

I dag solgte jeg min båd, og er nu bådløs, ikke flere træbåde til mig, så den næste båd bliver af glasfiber, hvis jeg finder en efter min smag. men jeg har dog en i kikkerten.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
I dag solgte jeg min båd, og er nu bådløs, ikke... Vis hele indlægget
97 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ok, så et ordentligt hold-kæft bolsje. men min pointe er bare at når du køber som den næste generation, så er der bare nogle ting som der skal laves, og det vil jo selvfølgelig blive afspejlet i prisen. til spørgsmålet om gode sejlerdage så er det et spørgsmål om tøj. min kone og jeg hårdtvejr/langturs-sejlere. så dage er der nok at tage af. det er bare de der mere eller mindre ufrivilige afbræk på dagen der hedder arbejde der forstyrrer.

Murphys lov.
  • Hvis der er fire måder, hvorpå en procedure kan gå galt og man forudser dette, så vil en femte og uforudset måde øjeblikkeligt forekomme.
men jeg har en tråd kørende som jeg tror i kan hjælpe med. hvad er en BBS-radio, og hvordan virker den???

Murphys lov.
  • Hvis der er fire måder, hvorpå en procedure kan gå galt og man forudser dette, så vil en femte og uforudset måde øjeblikkeligt forekomme.
Hvis dit billede i din avatar er dit skiv, altså en så vidt jeg kan se, er en Grinde, så er vi jo også ovre i en båd for den lidt yngre årgang, og Lynæs og jeg er kommet over de 60 ja Lynæs er så vidt jeg husker 65  !
Vi er begge over den alder hvor vi vil ligne reklamesøjler for michelin

om grinden er for de yngre ved jeg nu ikke. der er da mange "ældre" der sejler de bruunske både endnu. men jeg kan sagtens følge både jer og dem. det bliver lidt hårdere hvert år at kravle rundt og bundsmøre, og varmen holder heller ikke så længe i tøjet som det har gjort. min mor har en lm27, og hun har været meget glad når jeg har tilbudt mig når den skulle gøres klar om foråret.

men når det begynder at hyle i masten er det grinde vejr ved klubmester skaberne i grindeklubben er øvre grænse 24 sek.m.

Murphys lov.
Jeg havde sgu godt nok ikke forventet en udredning af menneskets ældningsproces i denne tråd, jeg tror bundsmøringen bliver klaret uden problemer. Tråden handler faktisk om valg af bådtype, og andres mening/forslag i den anledning.

ErikChristensen 
Annonce
undskyld hvis der er blevet trådt på tær. jeg ville forslå en lm 16. det er det som jeg drømmer om når jeg bliver ældre. den kan flyttes på trailer, man kan tage derhen hvor man vil sejle fra. men så igen møder den jo ikke op til dine krav om plads. men jeg tror at jeg melder mig ud af tråden. held og lykke med din søgen. jeg er sikker på du finder hvad du leder efter.

Murphys lov.
lynæs Ohøj..
først vil jeg gerne sige tak til dig og alle lds det hjalp mig da jeg stod og skulle vælge skib
det er svært. og jeg syntes at 200,000 kr er rigtig mange penge.
men jeg vil da gerne komme med et forslag.
finncraft 28 du har sikker set den på DBA. til 180,000
det ser ud til at være et fint og smuk skib.
bare et forslag
held og lykke med jagten.

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Er stadigvæk meget glad for at følge med her på lds og Håndværkers rådt, som jeg selv har gjørt godt brug af. Og håber naturlighvis at de gode rådt fortsætter herinde.

Har du overvejet at kigge udenfor landets grænser? Har selv købt min båd i Holland.
Så er der også mulighed for at prøvesejle skibene igennem en week-end inden købet, de fleste sælgere går med til dette. Og hvis ikke er der andre både på markedet.

Det eneste jeg nu sidder med, er at sejle min hjem (den ligger stadigvæk i Holland). Ved ikke hvad der er galt, men med en overvejende vindretning fra Vest har den dog været i Øst hver gang jeg skulle sejle skudden hjem......men jeg har 2 ugers ferie her i starten af Juli ;o)
Halløjsa Erik

hva'r nu det jeg læser - solgt skivet - var den ved at gå ned - eller er du fristet af noget andet - og træt af at arbejde på et gammelt skiv - det kan jeg nu godt forstå - det var også en hel del at lave på skuden.........forslag til en "ny" båd tjaaa prøv at kigge efter en Vindø 32 eller 45 - skrog i glasfiber, men meget træ ombord ligner ikke et yugurt bæger og er yderst velsejlende og kan snildt sejles singlehanded

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

DS hej hvordan går det med skivet ? Har du fået styr på det hele ? Har set den Finncraft, kender ikke så meget til den og ejeren svarer ikke på henvendelser.
Tuscarora. Jeg tror ikke, jeg vil benytte din metode, men tak.
Miwi. Ja jeg indså, at det var for omfattende og langvarigt, at få den på toppen. Der var ingen problemer med den, som sådan, futtede da en lile tur indimellem. Vindø ? de er jo også oppe i årene, med risiko for skader på træværket. Så ska' det være fiber, så la' det være fiber. Men smukke både.

Jeg har pt. et par forhandlinger kørende, går de i vasken, så slår jeg koldt vand i blodet, og afventer, om noget skulle dukke op.

ErikChristensen 
Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis