Så oprandt dagen

I dag solgte jeg min båd, og er nu bådløs, ikke flere træbåde til mig, så den næste båd bliver af glasfiber, hvis jeg finder en efter min smag. men jeg har dog en i kikkerten.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
I dag solgte jeg min båd, og er nu bådløs, ikke... Vis hele indlægget
97 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo heller ikke helt fair at vi råder og kloger ud fra billeder.. Som jeg skrev, så er det jo mest hjertet der bestemmer.
Jeg har jo læst en del om Bianca 27 alene af den grund at vi jo ligger på Bianca Værft hver vinter.

Alle der har sådan en, roser den jo til skyerne og den er utrolig solid.. Læste en artikel for noget tid siden om en der havde sådan en Bianca og havde haft den fra ny.. Og aldrig vil skifte den ud.. Så det er jo en skude som man bliver glad for.

Jeg kender Anders der har Bianca i Rudkøbing og når man ser hvad han reparerer og istandsætter så er det jo tydeligt at det er både ejerne vil bevare og beholde.. Man ofre jo ikke store penge på en båd man er ked af.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har haft en Bianca 27 i 5 år nu og der er altså et eller andet ved den båd, den er en fornøjelse at sejle på tur i.
Nu har jeg lige købt en Maxi Fenix, den sejler bedre (hurtigere) , der er mere plads i den og den er nyere.
Men den anden dag, var jeg nede på Bianca'en og det er alligevel lidt vemodigt at skulle af med den, der er en helt anden fornemmelse af skib over den.
Venlig hilsen Jesper
grom , grunden til tråden, var jo at få nogle kommentarer, der er jo mange både, jeg aldrig har sejlet i , måske nogen havde andre forslag. Jeg forhandler lidt om en båd, som den først viste, fjord 28 cs, som tiltaler mig meget, men så er der det med budgettet, som er lagt for de næste 20 år, og som helst skal holdes.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu er det selvfølgelig et spørgsmål om størelsen, for ellers er der en stål motorsejler her, og stål er da noget du ved en hel del om. jeg har fundet den i  G&G  Til 75.000,00 kr.
Jeg ved ikke om man kan finde dem under 200k men naboen i Vindby Havn er en Mascot 28. Umiddelbart ser den stor og brugbar ud, men jeg svært ved at se om den skal styres indenfra..
Men der er agterkahyt, toilet og bad.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Ja der er mange muligheder, jeg har selv altid haft et godt øje til den 25 fods Fisher, men den er ret dyr stadigvæk, og ikke særligt rummelig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvor mange personer skal i da være i den. Vi skiftede Flirt ud til en Maxi 77 for at få mere plads men vi sover altid kun 2 personer i den.
På den anden side så kan jeg da godt sidde og drømme om en Lagoon på over 40 fod men måske du skulle prøve at lave en plus og minus liste over stor contra lille båd.

Jeg tror at vi er "modemæssigt" er på vej ned i bådstørrelser igen. Mange nye både under 30 fod springer frem.. Der er også en del mellem 30 og 40, men der er slet ikke så mange over 40 fod.

Camilla som er en god ven af os har lige købt en L23 og hun elsker dens sejlegenskaber.. Ann og jeg er lidt ældre og elsker den rolige Maxi 77.
Hvis vi skal springe i størrelse så er det først og fremmest separat toilet vi ønsker og nummer to er bad.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er der en speciel grund til at jeg er udelukket af dine betragtninger Lynæs ????????
Båden er til brug for max 2 , jeg er ikke særligt social og sejler helst ikke med overnattende gæster. Vi skal absolut være uafhængige af de fleste sanitære installationer på land. Betjeningen af sejl skal kunne foretages fra cockpit, ikke noget med at stå på dæk/kahyt i store bølger uden for en havn og pakke sejl. Gode af og påstigningsmuliheder. Men men ind imellem får jeg tanken, skal vi overhovedet sejle mer, eller måske ta ud og se verden lidt oftere. Så kunne je ha en lille sejler til en smuttur uden madame. Lidt forskelligt rettede tanker snurrer lidt rundt i knolden, man skal jo ikke vælge forkert, da det pt. er svært at fortryde uden et økonomisk tab.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej håndv. Du er nu ikke udelukket, men jeg tror nok det skal være glasfiber, er lidt bange for rust i en gammel båd. Kender godt typen, men lige den, siger mig ikke noget. Som du kan læse i foregående indlæg, er jeg lidt i tvivl, ja om alt muligt.
Håber du har det godt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 57 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis