Isolerings tykkelser imod tag?

Hejsa alle.

Er ved at renoverer hus, og er igang med 1. salen, og har nu fået lyst til at lave loft til kip
Men spær er jo kun ca 200mm.. hvor meget isolering skal der være deroppe? og banker man så bare nogle bjælker udenpå spærene? for at få plads til mere isolering?

Hvad siger reglerne?

Mvh

Morten

Hejsa alle. Er ved at renoverer hus, og er igang... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er etenitbølgeplader der er tale om, kan man nøjes med 25-30 mm afstand op til lægterne, da der jo kommer en del ventilation gennem selve bølgerne over lægterne.

Du kan ikke regne lægtetykkelsen til noget da den jo ligger på tværs af den opstigende ventilationslufts retning.

Det er ikke nødvendigt med vindpap, men etabler et vindbrædt ved tagfod der leder luften op over isoleringen, og her kunne det være nok med hullerne i bølgerne.

Hust stor tæthed omkring vindbrædtet mod spær og murværk etc. med elastiske fuger.

Se eventuelt efter vejledninger på www. rockwool.dk
Tak for de gode råd, og vejledning, så kan det blive lavet ordenligt Det er næsten det fedeste ved at renovere et helt hus, alt det nye man lærer

Mvh

Morten

Lige til det med at 400 mm er det optimale, så er de meget højere oppe ved Energiklasse 2015 hvor hvor man er oppe på omkring 600 mm og i nogle tilfælde over. Hvilket i mine øjne er et lidt forkert fokus punkt men sådan er det vel pt.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Annonce
ok, 600mm kommer der ikke, skal jo også have noget 1. sal tilbage

Mvh

Morten

Hehe det var jeg nok klar over Det er også hvis man skal bygge lavenergiklasse 2015, og den isoleringstykkelse mener jeg også er i overkanten her bør der findes andre løsninger end bare at smide yderligere isolering på.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Ja med den hastighed, ender det jo med at husene skal være kæmpe store for at der er plads indvendigt!

Mvh

Morten

Med hensyn til vindpap.
Det er helt korrekt at det ikke er nødvendigt. Eller et krav.

Men det er en god ide.
Og man ville jo aldrig undlade vindafdækning i en facade. Hvorfor så i taget?
Under alle omstændigheder så forbedrer det konstruktionens isoleringsevne. Måske med 10-20%. Har jeg ladet mig fortælle???

Nu er det nok ikke så nemt at lave vindafdækning fra indvendig side, som i ovennævnte spørgsmål.
Men generelt er det vel værd at overveje. Hvis det passer med de 10-20%
Ja der er da en god procentdel, hvad er det bedste materiale til at lave vindstop af?

Mvh

Morten

Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis