pris for murlærling

hej, er lige kommet i lærer og vil gerne for lidt rutine i murer priser. men her for forleden  blev jeg spurgt om jeg kunne lave noget for en, han skulle have pudset en vindueskarm og lige nogle pletter hist og pist og ca en 12 meter lang gesims regner med 4 timer ca, han kommer med mørtel osv.  og hvad er prisen pr kvardtmeter, bare med en plan mur ?

nogle med nogle råd?
hej, er lige kommet i lærer og vil gerne for lidt... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvor meget vil i mene at man kunne tage pr meter ?
Du må jo bare kigge på opgaven og så prøve at vurdere hvor lang tid det vil tage dig at lave. Så ganger du din timepris med de timer du regner med det tager! Og husk at gange med pi til sidst

Det du tjener skal selvfølgelig skrives på din selvangivelse.

Måske er det undertegnede der er blevet en kende bornert med alderen.
Men ærligtalt.
Jeg mener ikke at den slags spørgsmål hører hjemme i nærværende forum.
Dels er det jo absolut IKKE et GDS-projekt. Tværtimod.
Endelig handler det reelt om sort arbejde. Hvilket jo desværre/heldigvis, (vælg selv) er ulovligt i DK.
Og som vi jyder siger. Alt arbejde skal udføres så lovligt som muligt.!!!!
Hvis du lige er kommet i lære, kunne det måske være det var en god ide lige at få noget erfaring før man kaster sig ud i projekter alene

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

Inden du begiver dig ud måneskinsarbejde kan du overveje, hvem der har betalt din skolegang, dine forældres børnepenge, de veje og fortove du færdes på, det sygehusvæsen der står til din rådighed, når du falder ned fra stigen under udførsel af ikke-momset arbejde med meget mere.
Hvis du mener du kan tillade dig at unddrage dit bidrag til den store fælles kasse, som holder vores allesammens samfund kørende, så du en gemen "skidderik". Anførselstegnene, da jeg ikke vil have en advarsel af AdminE for grimt eller groft sprog, og derfor ikke kan skrive min oprigtige mening. Når du har erlagt de første 3-4 millioner indkomstskattekroner kan vi snakke sammen på lige fod.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af Jacko på 10 maj 2011 10:55
Hvis du lige er kommet i lære, kunne det måske være det var en god ide lige at få noget erfaring før man kaster sig ud i projekter alene

Enig....
Skrevet af Chr. på 10 maj 2011 19:39

Inden du begiver dig ud måneskinsarbejde kan du overveje, hvem der har betalt din skolegang, dine forældres børnepenge, de veje og fortove du færdes på, det sygehusvæsen der står til din rådighed, når du falder ned fra stigen under udførsel af ikke-momset arbejde med meget mere.
Hvis du mener du kan tillade dig at unddrage dit bidrag til den store fælles kasse, som holder vores allesammens samfund kørende, så du en gemen "skidderik". Anførselstegnene, da jeg ikke vil have en advarsel af AdminE for grimt eller groft sprog, og derfor ikke kan skrive min oprigtige mening. Når du har erlagt de første 3-4 millioner indkomstskattekroner kan vi snakke sammen på lige fod.

Chr.


Av! da - sikke dog en stor hammer den får med.

Jeg er ikke særlig bibelstærk, men er der ikke noget med at Jesus sagde: Den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten.

Alt med måde! Politisk korrekthed kan altså godt overdrives.

Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

LDS er, jvf reglementet, ikke et sted for politiske diskussioner, hvorunder politisk korrekthed også hører.
Det er heller ikke et sted, hvor der udveksles tips og tricks til ulovligheder. Se Hpox kommentar.

Jeg vedstår min holdning og mine ord.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu har murerlærlingen på intet tidspunkt angivet hvorledes der afregnes. Så med mindre andet er angivet er der vel ikke grund til at tro andet end at murerlærlingen sender kunden en faktura på det udførte?
Jamen hvis han laver murerarbejde på regning, er der jo endnu en grund til at vente til han før lidt mere erfaring, da han jo så hænger på evt. reklamationer i 5 år for egen regning.

Selvfølgelig kan han lave arbejde for under 50.000,- uden moms nummer, også vælge at betale b-skat af indkomsten.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også