Små praktiske spørgsmål

1. 
Vi lægger gulvvarme i træ, dvs. vi skal have lagt reglar ud, som forskallingsbrædderne skal ligge på. Reglar skal "klodses" op, dels af hensyn til fugt, dels af hensyn til at beton gulvet kan have nogle ujævnheder. 
Hvilke klodser er bedst. 
VI har købt disse. http://www.vaerebro.dk/xl_vareinfo....143&page=1 - men er det bedre med flade ala disse: http://www.carl-ras.dk/e-shop/besla...ser500stk/


2. 
Vi skal opsætte gipslofter. Der sidder pt. forskallingsbrædder, som vi sætter reglar på tværs af, da forskallingsbrædderne går på ind over indervæggene. De skal derfor blive siddende. 
Hvilken størrelse skrue ville I anbefale til opsætningen af Reglar? 

3. 
Fastgørelse af Dampspærre til pudsede vægge.. 
Vi har pudsede vægge og skal have limet dampspærren fast. HVad er det bedste at bruge til det? 
Er det nødvendigt med Botyl Fugemasse til tag osv. eller kan en Danalim Tagpapklæber eller alm. Acryl fuge gøre det? Jeg har også kigget på noget der er specielt beregnet til det, men det er jo lidt dyrere (Ampacoll Klæbefuge). Hvad vil I anbefale? 


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
3. Lime dampspærre fast. Hvorfor det?
Nå på den måde.
Jeg troede sgu' at du ville til at fuldklæbe dampspærre på hele væggen - inden opsætning af tapet.
Men du skal bruge en til formålet velegnet folieklæber.
Skrevet af VH på 01 maj 2011 20:46

VI har købt disse. http://www.vaerebro.dk/xl_vareinfo....143&page=1

Og det er lige præcis dem i skal bruge.

Skrevet af VH på 01 maj 2011 20:46

2. 
Vi skal opsætte gipslofter. Der sidder pt. forskallingsbrædder, som vi sætter reglar på tværs af, da forskallingsbrædderne går på ind over indervæggene. De skal derfor blive siddende. 
Hvilken størrelse skrue ville I anbefale til opsætningen af Reglar? 

Reglar som fastskrues direkte i forskallningen eller ?

Det bliver jo et noget lavere loft så, men vendes de på højkant så er 120mm skruer nok, de går 25mm gennem reglen, som er samme tykkelse som forskalningen har bagved, så ingen grund til de er længere, de vil dog ikke kunne trække da de har ca. 50mm glat krop, og 70mm gevind, så kræver i borer for med 1 mm større bor end skruen har af diamenter.

Lægges reglen ned, så kan i benytte 70mm skruer til formålet, men her skal også bores for at samme årsag.

Skrevet af VH på 01 maj 2011 20:46

3. 
Fastgørelse af Dampspærre til pudsede vægge.. 
Vi har pudsede vægge og skal have limet dampspærren fast. HVad er det bedste at bruge til det? 
Er det nødvendigt med Botyl Fugemasse til tag osv. eller kan en Danalim Tagpapklæber eller alm. Acryl fuge gøre det? Jeg har også kigget på noget der er specielt beregnet til det, men det er jo lidt dyrere (Ampacoll Klæbefuge). Hvad vil I anbefale? 


Ampacoll klæbefuge eller butylbånd ville jeg nok selv benytte til det, men der findes mange forskellige folieklæber til formålet, butylbåndet er dog den billigste.

Kig evt. hos profile

http://profile.dk/dkp/digitalt_prod...groups/257

Acryl, tagpapklæber osv.. er slet ikke egnet til formålet.

Tak for jeres svar. Det lader til vi er på rette vej

Vi har en lofthøjde på 2,44 i den ene side og 2,90 i den anden side. Så selv om der går 6 cm fra til loft og 10-12 cm til gulv (maks), så er lofthøjden ok.

De reglar vi skal bruge er vel 45-50 (45x45) (hvorfor har de iøvrigt to mål), høvlede. Så er der netop plads til isoleringen på 45 mm.
Okay, det er så flækket regler eller 2x2 forskalling i mener, dem ville jeg bare opsætte med 70 mm skruer så, eller 90mm hvis ikke det betyder noget af skruen render igennem forskallingen, den ville kunne trække forskallingen op til underlaget nemlig.
Imponerende !

Hold dig for ørerne nu, Renè - for nu kommer der ros

Jeg er imponeret over den ildhu og det engagement Koluda viser - vil gøre alt hvad han kan for at hjælpe os LDS'ere - selvom han har eget tømrerfirma.

Det tager jeg hatten af for og TAK

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Takker for rosen....
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis