Et par spørgsmål til Sabb 8 hk diesel

Hejsa
Nogen der kan fortælle mig den nemmeste måde at tømme olien af?
(Har tænkt mig at skifte denne).

Har forsøgt at suge det ud fra der hvor man fylder på. Men det praktisk taget umuligt.

Hvor ofte bør man skifte oliefilter på sådan en fætter?

Tak
Hejsa Nogen der kan fortælle mig den nemmeste måde... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er en forvarmer knap, skal du bruge den. Så må der være nogle løse forbindelser eller dårlige forbindelser til startmotoren. Mener dog at man kun bruger forvarmeren om vinteren. Istedet for en startpatron.
Giv dine poler på akomulatoren og andre steder hvor ledninger er samler en go klat stævnrørs fedt. Så forhindre du korektion som jo i en båd er meget høj, grundet luftens saltindhold.
Syrefri vaseline eller polfedt af silikone kan også bruges.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Batteri
mvh jens
ok - ja of course...

Hvor får man egentlig dele til sådan en dynastarter? går ud fra der ikke er noget unikt ift. Sabb motoren?!
Du kan købe alt hvad dit hjerte begære af ting til dit skiw hos www.mmc.dk  og de har et dejlig nemt webkatalog som du med garantil kan bruge timer ved
Hej igen,
jeg har her til aften suget al motrolie ud af den, og vil påfylde nyt (selvfølgelig).
Spørgsmålet er så om det ville være en god idé at tømme olien af gearkassen også? for også at skifte denne.
Jeg ved jo ikke hvor lang tid det er den sidst er blevet skiftet.
Så er den olie nok temlig "Træt" og skift du den også, men husk at det ikke er motorolie der skal i gearet, men en 80/40 gearolie.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også