Tagpap og dimensioner.

Hejsa...
Jeg har bygget en ny garage og skal ha lagt noget tagpap på som tag, jeg har hældning 1:40.
Mit problem er bare at tagfladen er 7,4m bredt og 6,5m langt (den vej hældningen også er.)
For at mindske et evt spild, må der så være samlinger af underpap og overpap, fx, hvis man køber en 10m rulle, og ruller en bane på 6,5m, må man så starte næste bane op med resten på 3,5m ? Eller skal det hele laves i hele baner ? og i så fald hvor meget skal under/overpap overlappe ?

By the way... Hvilken type pap ville i vælge til en muret garage ? Vil helst have mekanisk underpap for at lette arbejdet lidt, men hvis svejst underpap er meget bedre, så må jeg jo bruge det.

Med Venlig Hilsen
Jesper Andersen

www.profillageret.dk

Hejsa... Jeg har bygget en ny garage og skal ha... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hpox: Ja, det står der så ikke noget om på leverandørens hjemmeside... :-)
Har lige ringet til importøren og han ville lige checke op på det, sådan er det nok når man ikke køber de kendte mærker...

http://www.bmc-danmark.com/modules/folder/main.php?id=20

Jesper

www.profillageret.dk

Lige præcis.
Det er jo langt nemmere at konkurrrrrer på prisen, når man ikke leverer den komplette ydelse.
Men du kan jo hoppe hen på Icopals hjemmeside og finde de tilsvarende paptyper og konstruktioner.
Og det er jo lige akkurat den jeg metode jeg selv anvender.
F.eks. søger oplysninger hos Rockwool. Og køber isoleringen i jem&fix.
Har også fået lagt PF3000SBS som underpap, og en PF5100SBS som overpap. Fik en prof til at gøre det og jeg er godt tilfreds med resultatet...Og selvfølgelig skal der 2 lag på. Det første lag fungerer som en undertag og giver taget den ekstra sikkerhed. 1 lag på tag med den beskrevne hældning er i mine øjne klamp....



Men hvorfor ikke 3 lag. tellme
For så får du jo et undertag, et mellemtag og et overtag.
Og det sidste er altid godt. :o)
Og endnu mere ekstra sikkerhed!
Papdækker. Nej det kan jeg forsikre dig om at jeg ikke er.
Så kom der pap på taget idag... Det blev sku efter egen mening rigtig godt.

www.profillageret.dk

Også sidder vi jo og venter på billeder af arbejdet...
Skrevet af hpox på 30 apr 2011 11:07
Papdækker. Nej det kan jeg forsikre dig om at jeg ikke er.
Nåå okay, det undrer mig bare hvordan du så kan udtale dig så teknisk(Kritisk) om tagpap.


Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hvis jeg havde været faglædt papdækker kunne eg formodentlig have udtalt mig langt mere tekisk/kritisk om tagpap.
Men jeg har jo heller ikke udtrykt kritik af tagpap.
Som er et supergodt produkt, meget holdbart, veldokumenteret, gennemarbejdede løsninger. Ingen fejl på det.

Men nu er det her jo en debatside og jeg er her primært for at blive klogere på ting jeg ikke har så megen kendskab til. .o)

Det er dit svar jeg ikke forstår. Som jeg finder selvmodsigende.
Men er det du i virkeligheden mener at:
Ved 1-lags lægning bliver taget utæt ved klæbesvigt.
Men ved 2-lags lægning vil et klæbesvigt i øverste lag kun betyde at det er tagpappen der er utæt, men ikke taget som sådant, som helhed.
Eller kan klæbesvigt slet ikke forekomme mellem de to lag?

Årsagen til klæbesvigt har vel primært med udførelsen at gøre?
Hver eneste klæbning du udfører er du vel sikker på holder de minimum 15 som den skal - iflg. garantien.

Eller er du ikke sikker på at det holder og derfor skal have 2 forsøg for at sikre samme garanti. )




Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også