Kan man tvinge TDC til at flytte deres kable fra min grund?

Kan man tvinge TDC til at flytte deres kable fra min grund? Hovedkablet til naboer osv ligger 7 cm inde på min grund - lige der hvor jeg jeg skal grave hegnstolper ned og selv om jeg flytter hegnet en smule ind på grunden kan jeg ikke være sikker på ikke at grave kablerne over.

Mvh
Ole


Ole
Kan man tvinge TDC til at flytte deres kable fra... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis tdc ikke gider flytte kablet, hvad så med at flytte hegnet 10 cm ind på naboens grund
Ja okay det er skidt, hvad med du ringer til TDC når påsken er overstået og siger du stødte på deres kabel da du skulle opsætte hegn, og at de kan komme og flytte det, ellers kommer pæleboret og tager det

Ej det må da være deres fejl, også skal de naturligvis flytte det..
hvis kablerne ifølge tegningen ligger uden for din grund så graver du bare dit hegn ned der hvor du vil ha det, når du så har gravet det over flere steder ringer du til tdc som kommmer og flytter det og dette sker for deres egen regning da du har tegningerne fra tdc over placeringen som ikke passer. nemmere kan det da ikke være.
Sikken en gang egoisme, der her gives udtryk for!

Hvis et kabel ligger forkert så graver man det da bare over uden hensyn til de naboer, genboer og andre, der derfor skal være uden telefon og internet i måske flere uger. Hvorfor dog tage hensyn til andre, hvis man selv tror, at man har ret!

Når man selv laver sit arbejde har man selvfølgelig aldrig lavet så grove fejl som at måle 7 cm forkert, så når TDC har haft en entreprenør, der i den grad udfører sit arbejde med så grove fejl, så er det da helt rimeligt at en lang række af ens naboer skal lide for det.

Jeg er målløs!


Jeg tænker nu at ringe og få en snak med TDC på tirsdag - det skal selvfølgelig ikke gå ud over naboerne at jeg har bøvl med et kabel
Hvis TDC giver mig fingeren har jeg ikke andre valg end at flytte deres kabel ud til den placering, det ifølge deres tegninger ligger, eller også rykke mit hegn 25 - 30 cm ind på min grund.

Ole
Skrevet af orc på 24 apr 2011 11:12
Jeg tænker nu at ringe og få en snak med TDC på tirsdag - det skal selvfølgelig ikke gå ud over naboerne at jeg har bøvl med et kabel
Hvis TDC giver mig fingeren har jeg ikke andre valg end at flytte deres kabel ud til den placering, det ifølge deres tegninger ligger, eller også rykke mit hegn 25 - 30 cm ind på min grund.

Det er fornuftigt. Men du må ikke flytte deres kabel. Du kan grave det over og så kan de komme og flytte det. Men vær lige helt sikker på hvor skel er. Flytter du det kan det give problemer på sigt.

Jacob
når det er et at de kabler der løber i vejkanten så kommer de meget hurtigt da det er et hovedkabel, og jeg kan da ik se hvor egoismen er hvis tegningerne viser at kablet ikke er på hans grund så kan han da grave med god samvittighed, det er hvad vi andre gør. desuden er de gamle blykabler så skrøbelige at hvis en snegl kommer hen over så er der hul i dem.
Jeg vil nu mene at der stor forskel på uforsætligt og så ond vilje - det er der egoismen kommer ind !

Jeg tror nu også der er en vis tolerance på de tegninger - jeg kan ikke tro at 7 cm ved siden af stregen på kortet er udenfor tolerance.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis