Lodde et Sølvarmbånd på Armen

Har et sølv arm bånd der lige akkurat kan komme på min arm og derfor syntes jeg også det virker for stort.

Er der nogen som helst mulighed for at lodde det sammen mens det sidder på min arm ?
Man kan vel isolere mellem armbånd og min arm med nogen brandfrit / varme isolerende materiale. Det tager vel ikke så lang tid at lodde det sammen.

Alternativt kunne man måske lave en lille hul cylinder der lige passer end over armbåndets diameter. Montere hver sin ende inde i cylinderen og evt lime det sammen ?

Har et sølv arm bånd der lige akkurat kan komme på... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af splitbus på 18 apr 2011 11:34
Kan ikke rigtig se problematikken med et armbånd der IKKE kan komme af og et der kan.

Når du får strøm igennem armen er man jo ikke i stand til at få det af, så det går vel ud på et.


Nej det kommer IKKE ud på et.
Den praktisk orienterede vil nemlig tage armbåndet af INDEN man påbegynder arbejde med strøm eller andre situationer, hvor det sikkerhedsmæssigt er upraktisk eller farligt at bære smykker, ure el. lign. Det er - om man så må sige - grundkursusstof i arbejdssikkerhed.

Men kommer du aldrig i sådanne situationer, at du skal lave praktisk arbejde, så har det naturligvis mindre betydning.

Har forelagt problemet for min kone som er sølvsmed.
For det første forstår hun ikke at du ønsker et armbånd som ikke kan tages af - dernæst:
For at lodde sølv skal det varmes op med gasbræder - hvilket betyder at hele armbåndet bliver ekstremt varmt og da du jo ønsker det lille vil det være umuligt at isolere tilstrækkelig, dernæst skal lodningen files, slibes og poleres - hun ville ikke påtage sig opgaven
mvh
gug
Hvad så med at lave en "hul cylinder" hvori armbåndet kan "klemmes / limes" fast inden i ?
Kan hun lave en sådan, hvis hun får armbåndet til måling ?
- det mener hun godt kan lade sig gøre - hun har forretning på H.C. Ørstedsvej 48 på Frederiksberg. www.guldbergsmykker.dk
TAK'er Kører forbi ved lejlighed
prøv at lægge billedet af armbåndet i lds.!

så kan vi få bedre forklaring og loddestegte arm.!!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis