kan man male plast vinduer???

hej jeg har nogen brune plast vinduer fra primovinduer.  farven brun er jo ikke så pæn , syntes jeg ikke. derfor vil jeg gerne male dem hvide. nogen som ved om det kan holde? og hvad jeg skal male med?? og kan man evt male med en dyr spray maling??
håber på mange svar.

 
hej jeg har nogen brune plast vinduer fra... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke prøvet at male plastikvinduer!

Men skulle jeg male mine plastvinduer, så ville jeg bruge 2 komponent automaling.
Her kan man købe et tilsætningsmiddel, som gør at malingen kan arbejde med plasten, samt  evt. materingsmiddel hvis man ønsker en lavere glans.
Du skal self bruge den, specielle grunder der passer til.

Der er masser af plast på biler, og derfor findes alt det nødvendige, også hertil i autolak.

Det er dog på ingen måde en billig løsning, autolak og tilbehør hertil, er rasende dyrt.
500 kr for en liter autolak, er nok ikke helt forkert, hertil kommer hærder, specialfortynner, mv.
Det er somregel billigst, at smutte omkring den lokale autolakere, og købe tingene her.
Så kan du nøjes med at købe, den mængde du skal bruge.

mvh jens
hej jens lyder som en holdbar løsning du har der. jeg kan få industri maling men det er så en alm grunder og med to kompenent maling til. men en alm grunder kan det holde?
dem vinduer som du har malet hvor længe er det siden og holder det i nu?

 
Du er nok nødt til, at have en 2 komponent grunder, der er velegnet til plast, der er jo grunderen der skal hæfte på plasten.

mvh jens
er der nogen som har prøvet at male plast vinduer? hvis ja holder det?

 
nogen som har prøvet at male plast vinduer? og holder det?

 
Annonce
Jeg har ved skilteproduktion malet på opskummede pvc-plader med maskinemalie uden nogen form for grunder, og det holdt ganske udmærket, men det er ikke den type maling du skal anvende, men det viser at maling sagtens kan holde på pvc.

Jeg synes du skal gå til en proffessionel farvehandler og få en rådgivning og så bare se at komme i gang.
Jeg plejer at gøre følgende når jeg skal male plast vinduer:

Først spørger jeg om råd og om det kan holde. Når jeg så har fået svar, så stiller jeg lige samme spørgsmål igen. Man kan jo aldrig vide. Herefter plejer jeg at opnå det bedste resultat, ved at vente ca. 1 uge, før jeg lige spørger igen, om det kan holde. Det er ikke altid jeg får svar her. Men så venter jeg bare endnu en uge, og spørger om det samme.

Ved at fortsætte på den måde, er jeg helt sikker på, at jeg aldrig kommer i gang med at male vinduerne - og hermed er jeg 100% sikker på, at malingen ikke skaller af, da den aldrig er kommet på.

Fordelen ved metoden er også, at dem jeg spørger om råd på ingen måde bliver irriteret over at få det samme spørgsmål igen og igen, så de vil med sikkerhed gerne hjælpe, hvis jeg skulle for brug for hjælp en anden gang.

Kom nu ned til den farvehandler og få noget rådgivning. Så kan du evt. vende tilbage og fortælle, hvad du har fundet ud af. Så er det muligt, der er nogen der kan komme med nogle kommentarer til det. Men at blive ved med at stille det samme spørgsmål igen og igen får du ikke malet dine vinduer af.
Hehe Jenshøj Du glemte lige at vedkommende for et par uger siden også oprettede en ekstra tråd om nøjagtig det samme...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
halo fætter jens højben der er jo ikke nogen som har svaret på om de har prøvet at male vinduer...nar røv

 
har en beder ide sådan en som jens højben forsætter til næste tråd hvis han ikke kan finde ud af at komme med en fornuftig svar. en farvehandel vil sælge og kan ikke fortælle om det holder 10 år frem. det kan en som har prøvet at male det. så er her nogen som har prøvet at male så giv lige svar og jens højben forsætter til næste tråd... så KUN svar fra dem som har prøvet at male plast vinduer.TAK

 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også