kan man male plast vinduer???

hej jeg har nogen brune plast vinduer fra primovinduer.  farven brun er jo ikke så pæn , syntes jeg ikke. derfor vil jeg gerne male dem hvide. nogen som ved om det kan holde? og hvad jeg skal male med?? og kan man evt male med en dyr spray maling??
håber på mange svar.

 
hej jeg har nogen brune plast vinduer fra... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er f.eks. 3 l for 543, det kunne vel være værre - for hvor meget skal du egentlig bruge til dine vinduer..

er ikke håndværker og har til min kones store fortrydelse nogle gange urealistiske forventninger til hvor hurtigt ting kan laves :)

Det er da helt tosset at male vinduer med spraymaling eller sprøjtepistol.
Og hvorfor i det hele taget?
Det tager jo meget længere tid at lave den fornødne afdækning, fjerne afdækning, afrense uhensigtig malingsanbringelse på murværk, mennesker og dyr. samt rengøring af sprøjteudstyr.
Køb en god, (dyr), pensel eller to, en glasskraber og øv dig lidt i at male uden afdækning. Så er det bare at gå igang.

Jeg ville til enhver tid hellere male med malepistol på sådan en overflade end en pensel... også selvom det kræver væsentlig mere afdækning.

Jeg er sikker på man opnår en bedre finish

Jeg er nu helt enig med hpox - men det er nok fordi jeg ikke gider alt det afdækning og rengøring

Jeg bruger præcis den metode hpox beskriver - med vinduesskraberen til at tage den smule,der rammer vinduet. Jeg bruger den måde både indvendigt og udvendigt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvad skal du bruge den bedre finish til, Hr. Matthiesen.

Du er jo ikke Picasso og det er ikke et maleri eller møbler du er i gang med at male. Og det er da langt nemmere at lære at male med pensel end med malesprøjte.
Hvor der ved sprøjtemaling forekommer løbere, gardiner, appelsinhud, blæredannelse og hvad de 20 andre lakeringsfejl nu hedder.
Annonce
Specielt hvis man ikke vil ofre de mange tusinde kroner en professionel sprøjtepistol med den rette dyse koster................

Måle den rette viskositet m.m.

Og det er der nok de færreste GDS'ere der vil..................

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg siger jo bare hvad jeg ville gøre... det behøver ikke være negativt at være pertentlig
Jeg har malet et utal af ting med malerpistol, og finishen er altså bedre...

Men så mal dem med pensel eller en lille rulle... og lad for guds skyld være med at gå på kompromis med malingen...
jeg er sikker på det bliver meget beder at male dem med sprøjtepistol eller spray... man vil altid kunne se pensel strøj på sådan en glat vindus ramme.

 
EISOE
Jeg bruger præcis den metode hpox beskriver - med vinduesskraberen til at tage den smule,der rammer vinduet. Jeg bruger den måde både indvendigt og udvendigt.


Hvad så med de små sorte gummilister (kan ikke huske hvad de hedder) der sidder rundt langs glaslisterne??? Er sikker på det er rigtigt godt for vinduet, at de bliver oversprøjtet med maling... (Ironi kan være anvendt)

er enig med Hpox i en del af det han siger med sprøjte. Nogle ting er hensigtsmæssige at male med en sprøjte (f.eks støbejerns radiatorer) andre ting,- nej... Her i blandt vinduer. Lær at male i stedet for, med en ordentlig pensel! Og så vil du opdage epoke og Hr Mathiesen at I rent faktisk kan få et lige så godt resultat. Det handler om øvelse, temperatur og ordentligt forarbejde.

Undskyld mig, men jeg synes generelt det virker amatør agtigt, når folk vil begynde at male alt muligt og umuligt med sprøjte, bare for at være "smarte". Men er det så virkelig også så smart?? Der er vel en grund til, at professionelle malere ikke maler gamle vinduer med en sprøjte?! Ja, det er bare min mening.

Interior Fix Primer fra Flugger, er ikke 100 procent sikker, men mener det var den jeg for et par år siden brugte på fliser. Den var ikke en skid holdbar, selvom det stod den var til det. Men jeg har ikke testet den på PVC.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 16 apr 2011 21:33
EISOE

Hvad så med de små sorte gummilister (kan ikke huske hvad de hedder) der sidder rundt langs glaslisterne??? Er sikker på det er rigtigt godt for vinduet, at de bliver oversprøjtet med maling... (Ironi kan være anvendt)

Når nu de gummilister kan holde til regn og storm i flere årtier - mon så ikke også de holder til en smule vandbaseret maling eller træbeskyttelse en gang hvert 8 - 10. år . Mine gør ihvertfald.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også