Lyddæmpning af svigermor...s generator

Hej.

Svigermor har et dejligt kolonihavehus, hvor hun tilbringer næsten hele sommerhalvåret.

Der er desværre ikke indlagt strøm, så hun overvejer at købe et af de to nødstrømsgeneratorer, der er i HN's folder denne uge, et 2Hk to-takts 700W eller et 6,5Hk fire-takts 2000W.

Jeg har - i vanlig stil uden at have en snus erfaring - anbefalet hende at give de 300 kr ekstra, det store koster. Dels skal hun ikke ligge og blande olie og benzin, dels må den store forventes at holde længere, da den ikke skal køre så anstrengt, og så kan den drive en el-Flymo eller en lille kaffemaskine eller kogekande - der ville det lille anlæg komme til at puste noget over opgaven.

Og så er lyden fra det store nok lidt mere behagelig. Bevares, 95dB kontra det lilles 94dB, men nok også mere 'rolig'.

Og så er vi fremme ved det egentlige spørgsmål:

Generatoren skal stå i et udhus - med døren åben, forstås, så den ikke kvæler sig selv i udstødning. Af hensyn til naboerne kunne jeg forestille mig, der skulle noget lydisolering rundt om den. Nogle skråtstillede lameller, eventuelt med noget 50mm Rockwool på.

Nogen, der har erfaring med den slags herinde?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej. Svigermor har et dejligt kolonihavehus, hvor... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er sikker på at Albino for længst har løst det problem, det var i april 2011
Ja nu du siger det, hmmm ! Gad vide hvorfor jeg så fik to mails på samme svar. Der er da vist rigtitgt gået kuk i LDS.
Et godt råd tra mig ,tilslut udstødningen et rør gravet ned i jorden gerne et par meter og op gerne 2-3 m det gjorde jeg engang
jeg lavede et lille elværk ude i en skov

PEK

 

Et hurtigt indspark fra mig, som startede tråden: Svigermor kører så sjældent med generatoren, at ingen er voldsomt generede af den. Men tak for alle de gode råd :o)

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Næh hvis det kun var for at kunne bruge en kaffemaskine, er det nok hurtigere at lave den på "gammeldaugs" maner
Jeg er den heldige ejer af en koloni have :-)

Der er heller ingen strøm i den. Vil nok sætte et lille solcelle anlæg på til lidt lys og en radio.

Personligt synes jeg ikke der skal lægges alt for meget strøm og teknik ind sådan et sted.
Jeg synes det fjerner charmen og hyggen ved det. Vi har et gaskomfur, og en kedel samt tragt til kaffen. Det fungerer fint.

KAN SLET IKKE VENTE TIL VEJRET BEGYNDER AT ARTE SIG IGEN :-D

R. C. Nielsen

Jamen Onkel Nielsen. Gaskomfur er da også lidt snyd !
Gammeldags Primus petroliums lamper  og om muligt en Beesovn i hjørnet, vand hentet i en spand og bare et blikvaskefad. Så er der da dømt koloni have hygge
Og måske lidt Rich i kaffen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis