Lyddæmpning af svigermor...s generator

Hej.

Svigermor har et dejligt kolonihavehus, hvor hun tilbringer næsten hele sommerhalvåret.

Der er desværre ikke indlagt strøm, så hun overvejer at købe et af de to nødstrømsgeneratorer, der er i HN's folder denne uge, et 2Hk to-takts 700W eller et 6,5Hk fire-takts 2000W.

Jeg har - i vanlig stil uden at have en snus erfaring - anbefalet hende at give de 300 kr ekstra, det store koster. Dels skal hun ikke ligge og blande olie og benzin, dels må den store forventes at holde længere, da den ikke skal køre så anstrengt, og så kan den drive en el-Flymo eller en lille kaffemaskine eller kogekande - der ville det lille anlæg komme til at puste noget over opgaven.

Og så er lyden fra det store nok lidt mere behagelig. Bevares, 95dB kontra det lilles 94dB, men nok også mere 'rolig'.

Og så er vi fremme ved det egentlige spørgsmål:

Generatoren skal stå i et udhus - med døren åben, forstås, så den ikke kvæler sig selv i udstødning. Af hensyn til naboerne kunne jeg forestille mig, der skulle noget lydisolering rundt om den. Nogle skråtstillede lameller, eventuelt med noget 50mm Rockwool på.

Nogen, der har erfaring med den slags herinde?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej. Svigermor har et dejligt kolonihavehus, hvor... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
"Men nu var det jo også belysning der var det vigtigste"

Hvad skal man bruge belysning til når solen skinner?

Bent.
Har du sådan et til max 2500,00 kr. til salg hans
Håndværker, den fra Jem og Fix er på 2000 watt...

Ja det er en inverter model, ingen eller lav belastning snurre den i tomgang.

mvh jens
Har selv boet i kolonihave i 2 år. Jeg havde også generator. Det kostede jo en formue i benzin og dengang var prisen 7 kr/l.

Jeg vil ofre de ekstra penge på et ordentligt solcelleanlæg i stedet for. Omkostninger skal ikke ses i nuet, men over tid.

Vi overvejede også at lydisolere i skuret hvor generatoren stod, men droppede det, da døren alligevel skulle stå åben af hensyn til køling.

 

 

 

Hos Altid Jensen kan du købe en brugt dieselgenerator, så kan svigermor forsyne hele kolonihaveforeningens huse med el og ingen vil af den grund brokke sig.
håndværkeren.

nej det har jeg ikke.

men jeg kan da gi en forslag i spøg.!!! en kondicykel med dynamo.
den kan da bruges.
og den er økologisk. den kræver kun lidt rugbrød.?

men støj dæmpning kan man "pakke" generatoren ind i en kasse med
æggebakke skum med lydsluser og blæser der giver gemmen træk i kassen
for køleluft og give udstødning en rør der afsluttes med baglypotte
fra en bil.!!!

men kassen kan sikkert undlades. med mindre an generatoren er meget lydløs
at man kan høre at plejlstangen "banker" i krumtappen og krydspinden.!(stempelpinden)
http://www.elfrasolen.dk/Produkter/Solcellesystem/index.htm

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis