Garage versus carport

Hej,

I mine overvejelser om at lave en garage støder jeg på synspunktet om, at bilen hurtigt kommer til at ruste, hvis den køres i en garage.

Det er ikke nogen god ide at have varme på / varme i gulv - måske slet ingen isolering i gulvet overhovedet endda - blev jeg fortalt.

Hvilke ord vil I sætte på omkring dette - hvad skal man lave af ventilation for at undgå rust? Skal man lade være med at køre bil i garage?

Hilsen Torben
Hej, I mine overvejelser om at lave en garage... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Se at få bragt tagrender og nedløb i orden og vær sikker på, at regnvandet bliver ledt effektivt væk.
Er det ikke tilstrækkeligt, skal du dræne hele vejen rundt om bygningen og få ledt vandet effektivt væk.
Kan andet overfladevand løbe hen mod bygningen, skal det også forhindres ved omlægning af terrænet.

Jeg har en udhusbygning, der ligger op til en svag skråning, der hælder ned mod bygningen, hvilket betød vand og fugt på gulvet, hver gang det havde regnet. En mindre terrænregulering løste problemet effektivt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Grundvandet er mindst 2 meter nede under mine bygninger, og jeg har hellere ingen problemer med vand i min kælder under hovede huset. Det ser ud til jeg må starte med at få nye tagrender hele vejen rundt. og se om det hjælper på det. Tak for hjælpen. Kender du forreste til et godt sted at købe dem i en god kvalitet til små penge? :-) Regner med det skal være stål af en slags.

Jeg synes ny også, at det lyder lidt bizart det med, at bilen skulle ruste indeni garagen. Det, der er værst, er nok alt den salt de bruger på vejene om vinteren mht. rust. Måske er visse garage ejere ikke gode nok til at få det skyllet af én gang bilen er kommet indenfor??

-----------------------------

Jeg kan garantere dig for, at et bil kan ruste i smadder på rekordtid, hvis den står i en våd garage!
Jeg har ofte været vidne til det, hvor ejeren mente at hans garage var fin og god, med ventilation osv.
Hvis der er kondensfugt og/eller vand og fugt på og i gulvet, så kan en ny bil ødelægges på meget få år.
I stedet for en våd garage, er rendestenen at foretrække.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis