Må rundsavklingen sidde skævt?

Hej kloge hoveder.

Jeg har lige købt og modtaget en helt ny Metabo KS66 rundsav.
Efter modtagelse fra postdanmark opdager jeg, at pakken med saven har været tabt fra stor højde. I hvert fald er den tykke plastickasse smadret, som saven ligger i.
Saven ser ikke umiddelbart ud til at have taget skade.

Jeg har dog bemærket, at forreste del af klingen kører ca 1,2 mm tættere på motorhuset end bagerste del af klingen.
Ud over, at det giver et 1,2 mm bredere snit end klingens bredde, er der så andre problemer i dette?

Jeg monterer også saven omvendt i mit arbejdsbord, og bruger den som bordrundsav. Her tænker jeg, at en skæv klinge kan give tilbageslag, når træemnet når den bagerste del af klingen.

Jeg har haft kontakt med Metabos service, der fortæller, at de fra fabrikken tillader helt op til 2 mm forskel på for- og bagklinges afstand til motorhuset.

Er det normalt, at en rundsavsklinge ikke kører helt lige?

Mvh Mads
Hej kloge hoveder. Jeg har lige købt og modtaget... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej. De svarer sjovt nok ikke på min mail. Kunne være at jeg skulle prøve igen.

Men jeg tog godt fat om saven, mens jeg havde spændt den fast, og dermed lykkedes det at rette den nogenlunde op. Nu er den kun 0.5 mm skæv. Der er ingen problemer langs føringsskinnen, men jeg tror stadig, at der kan være en risiko for tilbageslag, når jeg sætter den på hovedet som bordsav.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis