Tag med hældning oven på tagpap?

Hej..

Jeg har et værksted hvorpå der er ca. 60 kvm tag. Taget i dag er med tagpap og utæt mange steder, og steder hvor pappet ikke sidder fast..

Mit spørgsmål går på om ikke det var nemmere, at lave en simpel spærkonstruktion oven på det eksisterende og så ligge bølgs plade af plast på?

Taget er ca. ca 6 x 10 meter.

Hvis så man lagde spærtræ, på den kort led, også hævede dem 50 cm i den ene ende for at skabe fald, også lagde lægter på tværs til at skrue pladerne på.. Ville det ikke kunne lade sig gøre?

Og i så fald, hvad bør spær og lægte afstanden være?

På forhånd tak!

Jesper Pedersen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jow, det er bare at gå igang.
Men hvad med udseendet?
Det bliver den "lave side" af taget jeg kan se.. ellers kan jeg hverken se bagside eller gavle da de støder op til huset, nabo, og træer..

Har du en idé om hvad afstande mellem spærne skulle være? Havde selv regnet med ca. 100cm og så et stykke 45x125 spætræ med understøtning på midten..

Jesper Pedersen

Ja. s... med naboerne og dem der går forbi. :o)

Fint med en meter imellem spærene.
Spærlængden er ca. 6meter og en understøtning giver 3 meter og der skal du op i 45x170 mm.
Ved 2 understøtninger, altså 2 meter spænd kan du nøjes med 45x120mm.
Det skal siges at hvis du kan tillade lidt større nedbøjning kunne 45x145mm være et godt bud ved de 3 meter spænd.
Det vil da være billigere og pænere og ikke mindst bedre for dig at få mekansi fastgjort der hvor pappen ligger løst og så få 2 nye lag tagpap svejst ovenpå det gamle tagpap.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Skrevet af tagdækkerclaus på 27 mar 2011 06:47
Det vil da være billigere og pænere og ikke mindst bedre for dig at få mekansi fastgjort der hvor pappen ligger løst og så få 2 nye lag tagpap svejst ovenpå det gamle tagpap.

Det hele skal pilles op, og der skal ligges nye plader under pappen. Der er fald væk fra afløbet, og pladerne er bløde... Jeg har været ved at sammenligne priser, og det er halvpris det andet her..

Desuden er der ingen der kan se taget når det er færdig...

Jesper Pedersen

Du har ret i det er billigere med pvc plader, men de har jo også en begrænset levetid iforhold pap og stålplader.

Pvc bliveer jo skør med tiden og sprænges let istykker med en sten ell lign.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis