Ny 1. sal. på nuværende 1. planshus

Hej Alle LDSére

Jeg har et 1 planshus fra 1960 opført i gasbeton.

Der er eternittag på huset nu, med "flad" rejsning dvs. loftrum. Taget er det "originale", altså fra 1960 og er et helt alm. tag, ingen vinkler, eller lign. :-)

Huset er 8 x 15 meter.

Jeg har skrevet med kommunen-teknisk forvaltning og der er indtil videre ingen probs.

Jeg skal have en såkaldt limtræsbjælke lagt på min mur, for at det kan holde til 1.st- salen.

Jeg skal have en ekstra bærende bjælke op i stuen.

Der skal tegltag på, ellers har jeg ingen præferencer.

Spærpris er 33.000 kr.

Jeg er desuden den heldige ejer af et lækkert jumbo rullestillads 8 mtr. arbejdshøjde :-) 

Mit spørgsmål går nu på følgende.

1: Hva vil i skyde på det vil koste at lave i rene materialer?
 
ved godt at det variere efter materialevalg, men vil alligevel være taknemmlig for jeres indput.

På forhånd mange tak

Martin
Hej Alle LDSére Jeg har et 1 planshus fra 1960... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nææ, se her hvad man kan finde via Google:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus

Ja, det må jeg vist give dig ret i. Delvis.
For en rigtig Ford Taunus HAR baghjulstræk.
Sådan er det bare!!! :o)

Skrevet af Pizzabager på 05 apr 2011 12:04
okay nu tror jeg at jeg forstår, har lige tegnet på koludas billede..

rød gulv
blå tagbelægning
grøn= max 1 meter??

Ja, det er korrekt.

Skrevet af Pizzabager på 05 apr 2011 08:46

Nu skrev koluda byg at det er muligt at lave skallen for 150.000 i materialer, men vhad vil det så koster hvis der skal håndværkere til at lave det?, altså kun skallen stadig.


Nu kommer det jo helt an på hvor stort huset er... ?

Men hvis du regner med 300-400.000,-  for et 120-150 m2 stort hus, incl. stillads og arbejdsløn er det ikke helt ved siden af.
Annonce
Så blev misinformationerne om salig Taunus 12 M fjernet!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Koludabyg på 05 apr 2011 19:09

Nu kommer det jo helt an på hvor stort huset er... ?

Men hvis du regner med 300-400.000,-  for et 120-150 m2 stort hus, incl. stillads og arbejdsløn er det ikke helt ved siden af.


huset er 116 kvm, trådstarters hus var 120, det var næsten det samme så derfor skrev jeg ikke noget.

Men så er det vel dyrere materialer? for hvis de koster 150.000 kr, så er det 150-250.000 kr i arbejdsløn og stillads, og det er alligevel lidt pebret ej ved godt det er svært at bedømme sådan noget uden at have set det, og vide detaljerne, jeg prøvede bare at få et nogenlunde skøn.

projektet er nogen år ude i fremtiden, her til sommer gælder det køkken, og næste sommer står den på garage og carport, og koster det 3-400.000 og få lavet taget, undertag, tagvinduer og gavle, så kan jeg godt se det vil tage nogen år at få sparet op.

Min far havde en taunus 17M, Dvs indtil jeg ødelagde den , men den var baghjulstrukket. den lignede lidt et amfibiekøretøj, sådan halvt bil halvt båd, og den sejlede også lidt når man kørte i den hehe.
Nu er det projekt til 150.000,- for selve materialerne også lavt sat, som tidligere skrevet i tråden, det er uden nogen som helst form for velux vinduer, gavlpartier osv.. som de fleste jo også gerne vil have, så smide lige en 30.000 - 50.000,- mere i budgettet til materialerne som min.

Dertil kommer så 150-200.000,- i arbejdsløn og stillads, alt efter hvad er skal laves.

Men ja, uden videre oplysninger er der jo bare en meget GROFT skøn, men min erfaring siger man alligevel at prisen er der omkring, hvis huset er inden for den størrelse.
@Pizzabager
Hurra. 2 ud af 3 rigtige. Den "grønne" afstand måles ved den udvendige vægflades skæring med med den blå linie.
Iøvrigt er blå tagbeklædning ikke tilladt iflg. lokalplanen for dit område.
Og Koluda er fyret som sencor. :o)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis