havehus ... så har vi balladen!

Konen vil ha' et lille hus i haven, hvor hun kan sidde når det regner. OK med et, så da!
Jeg kunne grave stolper ned eller, som jeg har set et par steder. Lægge gulvet først og så montere stolperne i u-beslag på gulvet. Men!! Er det noget pingel, som skal stives af både på kryds og tværs for at holde en storm?

 

Konen vil ha' et lille hus i haven, hvor hun kan... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tusind tak for alle info'er. hun er lige kommmet ind fra haven og vil i aften løfte sløret for et nyt påfund om, hvordan bygningen kan se ud (læs: vil komme til at se ud .... indtil videre). Kæft det er synd for mig!

 

Nu er det jo en kendt sag at kvinder i den grad mangler forestillingsevne.
Det er derfor at de konstant flytter rundt på møblerne. Eller i det hele taget vil lave om på alting. Særligt deres mænd.

Men du må lære dig at tegne i 3D. Eller lave små modeller af byggeriet. I pap, ler, kaffegrums eller andet lettilgængeligt materiale.
Så slipper du måske for spørgsmål som:
Hvorfor har vinduerne runde hjørner?
Som en kvinde engang spurgte undertegnede medens hun med interesse studerede plantegningen af køkkenet, herunder særligt køkkenvaskens placering i bordpladen.
Lørdag aften: Fruen serverer bøffer af kød, der nærmest var faldet af krogen. Tyk rødvin og fars champignonsouce. Den permanent monterede mistro begyndte at slippe sit tag. SÅ slog hun til: Med hensyn til pavillionen... (Pavillion??? Åh, åh) Jeg forestiller mig et kvadratisk hus med spids tag (sikkert pyramidetag?) med lukkede sider op til vindueshøjde og en to-fløjet dør med glas til gulvet. Der skal være plads til en lille reol under vinduerne og plads til 6 mennesker kan spise og en briks til middagsøvnen og evt. to hyggestole. Vi har jo udsigt over markerne mod vest.
Her til morgen bankede jeg pæle i jorden i en kvadrat med et areal, der kan tilfredstille hendes ønsker. Stor var hendes undren, da hun opdagede, at vores 35 kvm. store træterrase, blev gemt i et hjørne og det halve af plænen i det hjørne + rhodondrendrum-bedet forsvandt. Jeg har vurderet spidsen af taget til mellem 2,75 og 3 meter over terrasehøjde (huset skal selvfølgelig stå på en træterrase-udvidelse) Hold kæft den vil skygge. Nu er hun gået i "snøfte-mode" det er en tilstand, hvr hun snøfter fordi hun tror jeg narrer hende. Fred til næste week-end?? Næppe... Forresten hpox: Jeg kan tegne i 3D og er gammel grafiker. Men selvom jeg kan bruge et par timer på snit og plan og 3D ... næsten animation, så tror hun ikke på papiret. Kæft det er synd for mig!

 

HAHAHAHAHA!!! Total griner - og masser af sympati herfra!!! ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det var dog en grufuld situation, du er havnet i Uldal!! Kæft, det er synd for dig!
Stor medfølelse her fra.

Kender godt den med, at hun tror man er ude på at narre hende!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Måske er hendes tro baseret på årelang erfaring!
I mit tilfælde, måske!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvad men udekøkkenet med 4 kogezoner (en til hver af en kvindes hjerneceller)? Og husk at soklen skal ca 20 cm ind i forhold til skabslågerne, så hun kan komme tættere til komfuret/køkkenbordet.
Hjemmebiograf med surround sound, dansegulv til gæsterne og annex til de 4 udefrakommendes overnatning skal der også være plads til. Herunder toilet med træk og slip og brusebad med varmt vand. Kom ikke her.
Nu skal du hastigt gå med på hendes ideer indtil projektet når et så groteskt omfang, så hun indser, at KTM's campingvogn er en meget bedre løsning!

Maggie est alia (Suppeterningerne er kastet), som Cesars kok sagde.
Min dybeste medfølelse.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.


Chr.: Den med udekøkken kom jeg med, da jeg lavede en 30-40 kvm træterrasse. Dette afstedkom ombygning af en garage, install. af kloak og varmt/koldt vand, fryser, køleskab og kaffemaskine. Nææ, du!
kender I "den absolut uforudsete faktor"?? I mit tilfælde hedder "den": svigerdatter! søn og sv.datt. kom og afleverede barnebarn for ferie et par dage hos os. Alt var idyl. Jun. og jeg delte et par påskepils og sparkede dæk på motorcyklen. Da blev himlen med et sort. Frue og svigerdatter havde talt havehus. Man er nu ude i noget som den der Kongernes dal, ville blive misundelig over. Toppen var, da jeg foretog en desperat handling og udbrød: Jeg har set nogen færdige hytter på nettet og du har snart fødselsdag! Var det ikke en gaveidé? Jeg er på vej i seng nu .... dvs. en opredning på kontoret. Godnat!

 

Kæft, det er synd for dig!!
Stor medfølelse!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis