hjælp til istandsættelse af 2v lejlighed

Jeg skal istandsætte lejlighed på 65 m2 med stue , værelse, gang, køkken og toilet. Der skal males lofter, paneler, vægge,skabe og slibes gulve. 1. I hvilken rækkefølge vil det være smartest at lave disse ting. 2. Jeg skal ha slibet træ gulvene ca 40 m2 ialt, og mht efterbehandlingen hvad vil i foreslå der ? Hælder selv lidt til at de blot skal vaskes, og altså fremstå naturlige uden lak,olie eller lud. 3. Har i nogen idé om hvad gulvslibning vil koste for 40 m2 ? 4. Der er tæpperester på gulvene som sidder fast...hvor meget af det behøver jeg at fjerne inden slibningen ? Har fjernet det værste med en power stripper...en slags skarp starten. Men der sidder stadig noget på gulvene. 5. Hvornår vælger man gulvafhøvling fremfor Slibning ? Er i tvivl om gulvet skal afhøvles eller slides. 6. Tapetet er gammelt og gulnet, men håber jeg kan male ovenpå. Skal man vaske det af først, og kan det gi problemer at male ovenpå gammelt gulnet tapet ? Er ikke meget for det ekstra arbejde der er i afdampning og tapetsering . Er også bange for at meget puds vil ryge af hvis jeg fjerner det gamle tapet . 7. Skal jeg vaske lofter , vægge og paneler med noget bestemt inden jeg kan male det ? Håber på hjælp
Jeg skal istandsætte lejlighed på 65 m2 med stue... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Trærejsen kommer vel så først efter ludbehandlingen og sæbe behandlingerne ??
Kan jeg vente med sæbebehandlingerne til 2-3 uger efter ludbehandlingen ?
Vil gerne hurtigst muligt igang med at male lofter osv., efter afslibning og ludbehandling af gulvene..
Skrevet af micjen på 28 mar 2011 09:52
Trærejsen kommer vel så først efter ludbehandlingen og sæbe behandlingerne ??
Kan jeg vente med sæbebehandlingerne til 2-3 uger efter ludbehandlingen ?
Vil gerne hurtigst muligt igang med at male lofter osv., efter afslibning og ludbehandling af gulvene..

Så gør som de fleste. arbejd dig oppe fra og ned. dvs. mal lofter så væge. så grovordner du panelerne. så får du ordnet gulv. og så gør du panelerne færdige.

Jacob
Trærejsen skal den fjernes af gulvsliberen efter ludbehandling, eller først efter de 3 sæbebehandlinger ?
Jacob...ville også helst vente med gulvafslibningen til sidst ,men kan ikke nå alt det andet, inden jeg skal flytte møblerne ind i lejligheden . derfor må jeg jo ha slebet gulve inden møblerne skal ind. Så er nødt til at dække gulvet af mens jeg maler..
ja det skal det man kan godt selv men så skal du ud og leje maskine til det og så ryger fordelen lidt i af have hyret folk til opgaven, .. har du ikke en kælder rum eller en der har en garage eller noget som kunne hjælpe dig med af have dine møble opbevaret mens du gør lejligheden færdig,,
Annonce
Fik ik.helt fat i hvornår Trærejsen skulle slides væk...??
Nej har ik noget sted tiæ møbler så må dække gulv af med pap..
Okay ..rejser det sig så ik bare igen efter de 3 sæbebehandlinger ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også