hjælp til istandsættelse af 2v lejlighed

Jeg skal istandsætte lejlighed på 65 m2 med stue , værelse, gang, køkken og toilet. Der skal males lofter, paneler, vægge,skabe og slibes gulve. 1. I hvilken rækkefølge vil det være smartest at lave disse ting. 2. Jeg skal ha slibet træ gulvene ca 40 m2 ialt, og mht efterbehandlingen hvad vil i foreslå der ? Hælder selv lidt til at de blot skal vaskes, og altså fremstå naturlige uden lak,olie eller lud. 3. Har i nogen idé om hvad gulvslibning vil koste for 40 m2 ? 4. Der er tæpperester på gulvene som sidder fast...hvor meget af det behøver jeg at fjerne inden slibningen ? Har fjernet det værste med en power stripper...en slags skarp starten. Men der sidder stadig noget på gulvene. 5. Hvornår vælger man gulvafhøvling fremfor Slibning ? Er i tvivl om gulvet skal afhøvles eller slides. 6. Tapetet er gammelt og gulnet, men håber jeg kan male ovenpå. Skal man vaske det af først, og kan det gi problemer at male ovenpå gammelt gulnet tapet ? Er ikke meget for det ekstra arbejde der er i afdampning og tapetsering . Er også bange for at meget puds vil ryge af hvis jeg fjerner det gamle tapet . 7. Skal jeg vaske lofter , vægge og paneler med noget bestemt inden jeg kan male det ? Håber på hjælp
Jeg skal istandsætte lejlighed på 65 m2 med stue... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
vil lige høre om det koster ekstra pga gulvet med tæpperester ? Og der kommer moms oveni de 120 , dvs 150 kr pr m2 ?
Mente også om det havde været billigere end 150 kr uden resterne...?
Tak for tilbuddet...må se hvad jeg finder ud af.
Annonce
Efter afslibning og ludbehandling , hvor lang tid skal der da gå før man må gå på gulvet ?
Det er billigt.
Nu er mit gulv lakkeret med bona traffic (1x primer og 2x lak og fik en dunk lak så jeg selv kan reppe et par rum). men jeg gav lidt mere. Og jeg er sikker på at det var venne pris. Mit gulv blev afsluttet med korn 80 eller 120 på en quadro.

Hvad slibning slutter du af med NJL når der skal lakkeres ?

Jacob
Efter ludbehandling skal der gå 8 timer. eller til dagen efter det passer hvis det er det sidste man laver på gulvet inden fyraften. så er det klar til dagen efter... Klar til af fjerne trærejs. støvsuge, og efterfølgende behandling
Sliber med korn 120 slibenet.
Trærejs ? Hvad er det og hvordan fjernes det ?
Okay dvs de efterfølgende 3 dage vasker man det med sæbe
, 1 gang om dagen, og først på 4 dagen kan man møbler igen ??

Jeg skal jo nok ha malet lofter, vægge og paneler efterfølgende , kan gulvet godt tåle at
blive dækket af med pap lige efter ludbehandlingen , så jeg kan male uden at der kommer maling på
gulvet ?? Gulvene skal nok være dækket af i 2-3 uger. Så kan jeg jo gi gulvet de 3 sæbebehandlinger når jeg
fjerner pappet igen.
trærejs er det der sker når ny slebet træ bliver vådt.. fjernes ved slibning med net eller poler pads.
3 gange sæbe inden for to dage.
luden skal være helt tør inden afdækning, det vil sige 8 til 12 timer,,
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også