Min radiator slukker ikke ??!!

Hej  allesammen, håber der er nogle gode fif til hvad jeg skal gøre når min radiator ikke slukkker? Jeg har skruet termostaten af og trykket på "pinden" bagved. det er der ikke rigtigt sket noget ved og mit værelse har lidt temp som en sauna hvad skal jeg gøre?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer pinden så ud igen lige så hurtigt som du kan trykke den ind, ellers må du give den lidt gymnastk. Det er når den er ude, at ventilen er lukket.
NEJ det er når den lille stift er trykket ind at der er lukket!!!
hvis du prøver at sætte en lille træklods og en skruetvinge på
så stiften er trykket ind, så lukker du for tilgangen til din radiator,
men husk ! der går altså lang tid før den blir kold

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

tak motionen virkede perfekt, nu er det jo faktisk helt beboeligt igen skal skidtet smøres med noget så den ikke sætter sig fast igen?
Du skal helst ikke smørre den, da det så vil kunne trække skidt med ind i ventilgangen. Men du skal vænne dig til at skrue på thermostaterne en gang imellem, også hele sommeren hvor anlægget ikke bruges.
hvad koster sådan noget og skal der en prof til det eller kan man ordne det selv?
Rolig nu Dorte !
Søren, hvad er det lige for en pakdåse du omtaler ?
Den lille stift sidder i en "skrue" der tages ud med en svensknøgle.. men man skal være hurtig og have en lille spand under, fordi det drypper..
Men lidt motion skulle være nok, det kan ikke betale sig at skifte den før den drypper.. om mange år.

Når man motionerer den løsner man det kalk der holder den fast..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Dortek

Her er den pakdåse der snakkes om. http://www.vvs-eksperten.dk/index/danfoss-pakdase-t-ra2000-p730
(Jeg tør ikke sige om det præcis er denne model der passer til din radiator).
Men som det kan ses så koster de ikke ret mange kr.

Hvis tappen gentagne gange kører stramt og ellers bare er gammel, så kan man selv skifte pakdåsen. Når den gamle skrues ud kan der komme nogle få dråber vand.
Den nye skrues efterfælgende i, og så på med termostaten igen.

Som Grandoldman siger så skifter man dem ikke før de er meget gamle. Det er sjældent at det er nødvendigt at skifte dem, motion er ofte nok.
Så skader det vel heller ikke at ha orienteret sig om hvor man lukker for vandet hvis der går et eller andet galt ?

 - mvh. Esben

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis