Min radiator slukker ikke ??!!

Hej  allesammen, håber der er nogle gode fif til hvad jeg skal gøre når min radiator ikke slukkker? Jeg har skruet termostaten af og trykket på "pinden" bagved. det er der ikke rigtigt sket noget ved og mit værelse har lidt temp som en sauna hvad skal jeg gøre?

Hej  allesammen, håber der er nogle gode fif til... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af esbenuth på 10 apr 2011 08:44
Så skader det vel heller ikke at ha orienteret sig om hvor man lukker for vandet hvis der går et eller andet galt ?

Det hjælper ikke at lukke for vandet... Det er jo vandet i radiatoren der skal tappes af hvis du vil undgå de få dråber vand.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Pakdåsen gør ikkke andet, end at sørge for der ikke kommer vand ud. Jeg ville kun skifte den, hvis den var utæt.
Skrevet af LL1 på 10 apr 2011 12:51
Pakdåsen gør ikkke andet, end at sørge for der ikke kommer vand ud. Jeg ville kun skifte den, hvis den var utæt.

Pakdåsen er sådan set den stift der påvirkes af termostaten.. Denne stift påvirker så ventilen, som tænder / slukker for vandet.

Så jo den gør mere end bare sørger for der ikke kommer vand ud.

Hvis pakdåsen ikke er der er der som fær nævnt risiko for at der kommer få dråber ud. Pakdåsen er ikke som man kunne tro en pakning direkte ind i radiatoren - byens fjernvarme anlæg.
hvis den sætte sig igen så kunen du overveje at skifte pakdåse der findes hovedsageligt 2 størrelser en lille og en stor hvis du har fremløbs ventiler er det højst sandsynlig den lille og hvis det er retur ventiler er det nok den store.. men det er ingen garanti.

hvis du skifter pakdåsen får ny en ny nål der ikke er kalket til med nyt fedt på
Annonce
Hej Dorte. Det lyder som en defekt pakdåse.

Du kan forsøge dig med at motionere pakdåsen. Se her, hvordan du gør:
http://vvsviden.dk/motioner-pakdaase/

Du kan ikke smøre pakdåsen, men du kan skifte den. Det koster ikke ret meget, og er faktisk ret let. Se her, hvordan du gør:
http://vvsviden.dk/skift-pakdaase-i-radiatorventil/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis