Sammenføring af en hel række af pærer

Hej

Er ved at lave tre bogstaver i træ, med glødepører indbygget (se ved hæftet billede).

Mit spørgsmål er; hvordan bør jeg koble alle pærerne sammen?

Alle pærerne skal kunne tændes på samme kontakt - kontakten har jeg i øvrigt tænkt mig skal være sådan en hvor man kan justere lys styrken. 
Hej Er ved at lave tre bogstaver i træ, med... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist et større projekt................

Med venlig hilsen,Leif , Esbjerg.

Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen..............

Her er billedet, der blev omtalt i starten:

Mit projekt er slet ikke så stort, som det der ses på billedet. Jeg har pt tænkt mig at lave tre bogstaver; ''KBH''. Indtil nu har jeg lavet K'et, det har jeg købt 12 pærer til. Så samlet set kommer det nok op på 36 pærer.

Hver pærer er på 25watt. Jeg bruger 230v.

Er det nemmeste ikke at parallelforbinde 12 ad gangen - altså alle i pærer fra et bogstav - også bare køre de tre bogstaver sammen i en stikdåse?
Skrevet af korsager på 18 mar 2011 20:14
Er det nemmeste ikke at parallelforbinde 12 ad gangen - altså alle i pærer fra et bogstav - også bare køre de tre bogstaver sammen i en stikdåse?

Det lyder som en god ide, synes jeg.
Skrevet af korsager på 18 mar 2011 20:14
Mit projekt er slet ikke så stort, som det der ses på billedet. Jeg har pt tænkt mig at lave tre bogstaver; ''KBH''. Indtil nu har jeg lavet K'et, det har jeg købt 12 pærer til. Så samlet set kommer det nok op på 36 pærer.

Hver pærer er på 25watt. Jeg bruger 230v.

Jo, hvis pæren kan tilsluttes 230V. Hvormeget skal du lyse op. 36 gange 25 W giver 900W.

fase
Annonce
Har du slet ikke overvejet at bruge lysdioder ??
Det skal som sådan ikke lyse noget op, det er kun til pynt. Pærerne er helt almindelige pærer, så går ud fra de uden problemer kan tilsluttes 230v.

Håndværkeren; Nej jeg vil ikke bruge dioder, de har ikke et lige så lækkert lys som glødepærer
Har du overhovedet tænkt over hvad det vil koste dig at have de tre bogstaver rændt, bare for hyggens skyld. Med almindelige pære, er det desideret miljøsvinere overforbrug. Tænk lidt mere end blot til din næsetip.
Skrevet af Håndværkeren på 20 mar 2011 08:19
Har du overhovedet tænkt over hvad det vil koste dig at have de tre bogstaver rændt, bare for hyggens skyld. Med almindelige pære, er det desideret miljøsvinere overforbrug. Tænk lidt mere end blot til din næsetip.

Til gengæld sparer man på varmen, når man har 900 W lysbogstaver til at stå og lyse

Skrevet af kode1303 på 20 mar 2011 09:03

Til gengæld sparer man på varmen, når man har 900 W lysbogstaver til at stå og lyse

Det har du fuldstændig ret i. De 90% af effekten går til varme, så det varmer godt. Håndværker får du ikke billig "Miljøvenlig" strøm fra Tjekiske brunkulsfyrede kraftværker? Er det mere miljøvenlig.

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis