Hjælp til påfyldning af vand (naturgasfyr).

Hejsa.

Vi er næsten lige flyttet ind i en villa med naturgasfyr (Beretta Exclusive Boiler 20T). Det har vi ingen erfaring med

Nu er jeg nået dertil hvor jeg skal fylde vand på. Jeg er meget i tvivl om hvordan det skal gøres, da manualen ikke beskriver dette klart.

Jeg har vist fået pejlet mig ind på, at det er noget med det rør længst til højre (på stregtegningen og fotos). Dette rør er også helt koldt.

Er der nogen der kan se, ud fra tegning og fotos, hvad jeg skal gøre? Det er vist bare noget med et par vandlåse der skal åbnes for

Jeg har også et andet spørgsmål. Fra omkring 1. januar indtil for ca. 14 dage siden har Bar trykket ligget stabilt på lidt over 1 bar. De sidste 14 dage er trykket faldet med ca. 0,5 Bar. Er det pga. varmere vejr eller?

Håber på lidt hjælp.

Ulrik

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej ulrikth.du skal blot åbne for de to kulehaner der sidder på de to yderste rør med slangen imellem. du åbner først den til højre helt op da det er brus vand, der efter åbner du stille op for den venstre "som er varmerør", så du kan nå at slukke for den nar der er tryk nok på anlæget.

syntes 1 bar lyder af ledt, mener mit køre med 2 - 2,5 bar. er der ikke et grøn fælt i manometeret der skulle det gerne ligge i melem kommer det over vil overtryks ventilen lukke det overskydende ud af røret der går over i trakten til højer,

håber du kan bruge svaret til moget, mvh nicolai
Hej Nicolaj.

Tak for hurtigt svar!

Hm, det synes jeg ikke virker Bar måleren flytter sig i hvert fald ikke.

Er vi enige om, at jeg skal åbne for de to vandlåse med cirkler om? Der sidder nemlig også en længere oppe (ved den røde pil).

Mvh,
Ulrik

du skal åbne de to ventiler der sidder for enden af slangen,(en i hver ende)

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

nej der skulle gerne være en hane mere ved den anden ende af slangen de to haner nederst er til vis du skal lukke ned for varmen om sommeren, eller vis du skal udskifte en rediator. så lukker du for de to nederste haner og åbner for det øverste ved pilen på den made køre vandet kun i fyret og ikke i hele anlæget. vis du forsfår.
Hej med Jer.

Ok, nu er jeg med. Der sidder sådan en lille "skrue" jeg kunne dreje på (se foto). Den kan jeg sådan ca. dreje 45 grader til venstre, men der sker stadigvæk ikke noget på Bar måleren.

Mvh,
Ulrik

Annonce
kom til at sidde og kigge på billedet, den hane du har tegnet et pil ved, burte at være lukket i mine øjne, for mig at se ser det ud til den står åben, men er ikke helt sikker.
Hej Nicolaj.

Du har sikker ret i at den er åben. Jeg er ikke helt klar over hvilken funktion den hane har.

Men vi er enige om at den står i åbenposition i forhold til de andre haner på fotoet.

Mvh,
Ulrik
det var mærkelig. prøv at tage slangen af og åden stille for de to haner en af gangen der kan sidde skit bag kulehanen vis der ikke kommer noget ud af dem skal hanen skrues af og renses og det er et job for en vvs´er
Skrevet af ulrikth på 11 mar 2011 21:03
Hej Nicolaj.

Du har sikker ret i at den er åben. Jeg er ikke helt klar over hvilken funktion den hane har.

Men vi er enige om at den står i åbenposition i forhold til de andre haner på fotoet.

Mvh,
Ulrik

jeg vil syntes at den skal være lukket da det varme vand altid vil tage den nemmeste vej og der for vil meget af vandet rende denne vej og ikke ud i systemet som det burte.
har du haft problemer med at få ordenlig varme i huset her i venter.
Nej, der har ikke været problemer med varmen eller noget.

Hm, efter jeg tog slangen af og har testet ved jeg at der kan komme vand ud af venstre hane når jeg drejer låsen. Slangen er ikke stoppet da der kan løbe vand igennem. Men jeg er i tvivl om højre lås er defekt - eller noget deromkring.

Nu er mit Bar tryk i øvrigt faldet til 0
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis