Hjælp til påfyldning af vand (naturgasfyr).

Hejsa.

Vi er næsten lige flyttet ind i en villa med naturgasfyr (Beretta Exclusive Boiler 20T). Det har vi ingen erfaring med

Nu er jeg nået dertil hvor jeg skal fylde vand på. Jeg er meget i tvivl om hvordan det skal gøres, da manualen ikke beskriver dette klart.

Jeg har vist fået pejlet mig ind på, at det er noget med det rør længst til højre (på stregtegningen og fotos). Dette rør er også helt koldt.

Er der nogen der kan se, ud fra tegning og fotos, hvad jeg skal gøre? Det er vist bare noget med et par vandlåse der skal åbnes for

Jeg har også et andet spørgsmål. Fra omkring 1. januar indtil for ca. 14 dage siden har Bar trykket ligget stabilt på lidt over 1 bar. De sidste 14 dage er trykket faldet med ca. 0,5 Bar. Er det pga. varmere vejr eller?

Håber på lidt hjælp.

Ulrik

Hejsa. Vi er næsten lige flyttet ind i en villa... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hov, interessant. Jeg tror at der er hul igennem nu!

Jeg kan se at min vandmåler kører når jeg åbner hanen og stopper når jeg lukker.

Nu har jeg ladet hanen være åben i 5 minutter - og trykket er steget 0,5 Bar. Det går langsomt, men fremad.

I øvrigt kiggede jeg lige i manualen til fyret. De anbefaler påfyldning til 1,5 Bar, så det må jeg hellere holde mig til.
trykket er faldet fordi du har lukket vand af den til venster(altså den hane uden sort håndtag) det er fint det gør ikke så meget så skal der bare vand på igen.
den højre hane er dit brus vand (altså det vand der kommer ud af vandhanen) hvis du ikke kan få vand ud af denne, kan du tage en vandslange og tage vand et andet sted vis,
det burte ikke tage så lang tid når jeg fylder vand på mit anlæg tager det 10-20ses at komme fra1 bar til 2 bar, kommer der vand ud af de to rør der går ned i tragten,
du bør nok ogå lofte alle dine rediatore ud og der feter fylde vand på anlæget igen.
Hej Nicolaj.

Jeg er kommet op på anbefalet Bar tryk jvf. manualen Jeg har varmt vand i hanerne og varme i radiatorerne. Alt er i skønneste orden nu.

Det tog ca. 25 minutter at fylde vand på, så der må være en begyndende "prop" et eller andet sted. Der kom ingen vand ud i tragten, så trykket må jo være ok.

Jeg skal have service i maj på fyret, så må VVSeren lige kigge på det. Jeg vil ved samme lejlighed spørge ham omkring den hane du omtalte der ser åben ud.

Tusind tak til dig Nicolaj og også tak til Rolias.

Rigtig god weekend.

Mvh,
Ulrik
det var så ledt glad for at kunne hjælpe, vis trykket falder igen så prøv at lufte anlæget ud. god weekend til dig også.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis