Opsætning/behandling af Cedertræ.

Nu har jeg så modtaget mit cedertræ til mine gavle fra Koluda.

Og grunden til at vælge cedertræ var som nævnt i anden tråd - vedligeholdelsen eller mangel på samme ( og så selvfølgeligt det tilbud fra Koluda jeg ikke kunne modstå - det blev ca. halv pris, fragten medregnet )

Nu er spørgsmålet så om jeg bør give det en behandling ( f.eks. linolie med fungicid ) i forbindelse med opsætningen - eller om det er totalt spildt ?

Jeg gør det ikke endnu - men det er godt at være forberedt - de næste par weekender går i sommerhuset.

Selve opsætningen finder jeg nok en vejledning på et eller andet sted - enten skruer eller sømpistol.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu har jeg så modtaget mit cedertræ til mine gavle... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 21 apr 2011 22:20
He he, det skal der jo også være tid til.

Undertegnet selv har brugt det meste af dagen på at grave ud til terrasse, samt flytte 6-8m3 jord og fræse have for en kunde i Slagelse, super godt vejr til sådan arbejde....

Fint nok.

Sønnike er selv ved at lave træterrasse og nyder også det gode vejr til det..............

Vi kan ikke få det bedre til det vi går og laver i påsken .

Han laver et gelænder/stakit omkring af galv. stålrør - set her på LDS i galleriet - godt.

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/308

Men du retter mig jo ..........................

Så vil jeg også rette dig !

Det hedder ikke undertegnet - men undertegnede

God påske

Gavl 1 færdig .

Så kan man selvfølgeligt overveje at give den heldækkende træbeskyttelse når nu stiger og stillads er fremme - pjat

Ser rigtigt godt ud.

Den store farve forskal på træbeklædningen vil dog fortage sig en smule efter du har fået lidt lys, eller når de får en gang olie.

Skrevet af Koludabyg på 22 apr 2011 17:59
Ser rigtigt godt ud.

Den store farve forskal på træbeklædningen vil dog fortage sig en smule efter du har fået lidt lys, eller når de får en gang olie.

For mig er det kun en fordel med det spil der er i det cedertræ - synes det er rigtig flot

Men ja, det skal have olie - farveløs Pinotex cedertræsolie - på tilbud i Bauhaus for 349,- pr. 2,5l .

Det er også flot, men vil som sagt fade en smule ud når det får lys, olien fremhæver det dog en smule igen hver gang det behandles...
Annonce
Gavl 2 færdig

Gavl 3 bliver så næste uge og næste weekend

Ser rigtigt godt ud, cedertræet passer også rigtigt godt ind i farven på taget og facade.
Færdig

Med kun 3 brædder på 3 m i overskud - fint.

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/365

Super, så gik jeg ikke solgt dig alt for meget Cedertræ...

Ser rigtigt godt ud, mon ikke andre LDSér nu tør gennemgå samme tur, hvis de også har en kedelig sporplade gavl på huset.

Lige et klikbart link til evt. dovne brugere, der ikke gider copy/paste linket...

Eisoe´s album med træbeklædning af gavle med Cedertræ klink
Ja, det største arbejde var faktisk rep. af vindskeder og underbeklædning samt maling.

Da jeg først havde " skudt " mig ind på opsætningen af cedertræet gik det let

Når jeg indsætter et link er det nogen gange " klikbart " andre gange ikke ?

På næste mandag bliver det så nye vinduespartier i sommerhuset

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også