Oliefyr taber tryk Hjælp

hej
ville høre om nogen kan hjælpe mig hvad der er galt, mit oliefyr taber tryk??

Fyrret taber tryk ca. 1 streg i løbet af et døgn , jeg har ikke indtryk af at der skulle være nogen utætheder, det har jeg kontrolleret !

hvis jeg skal ha en mand ud der tjekker hvor der er en utæthed i gulvvarmen henne, og han ik finder noget koster det 5000 kr for egen regning, så ville høre om det kunne være noget andet end det inden jeg ringer efter ham
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1) Hvad er en streg - 0,1 bar?
2) Er temperaturen konstant +- et par grader?
3) Bliver fyret ved med at tabe tryk indtil det når 0 bar eller stopper det på fx 0,3 bar?
4) Er det kommet pludseligt?
5) Har du lige haft vandet tappet af fyret?

det må være en bar pr døgn
det er længe siden vandet har være tappet af
ja syndtes det er kommet pludseligt
det blir ved med at tabe tryk hvis jeg ik fylder efter
Så vil jeg ikke være bekymret for at der ikke findes noget. Det er jo et stort hul eftersom du mister så meget tryk over relativ kort tid.
Du har mulighed for at få følgeskader - løber anlægget tomt kan du fx brænde cirkulationspumpen af.

Jeg havde samme problem, og fik skiftet ekspantionsbeholderen. Det hjalp

hvordan finder jeg ud af om det er den..
og hvordan ser den ud , og hvor sidder sådan en
Annonce
Skrevet af murer1 på 09 mar 2011 17:21
Med din viden om dit fyr, tror jeg på at det bedste du kan gøre, er at tilkalde en proff. så du ikke laver mere lort end Lagkage

enten kører dit anlæg med åben ekspansion og så sidder beholderen på dit loft eller også sidder beholderen i nærheden af fyret - den er som regel cylinderformet - min er vel 20 cm tyk og ca 40 cm i diameter

VH
ok den sidder ved siden af fyret en rød en
men det er ik 1 bar den falder pr døgn, tror det hedder 0,1 bar, altså en streg, det er ingen ting men den falder jo
Man kan vist banke på den og høre om det er den det er galt med. Den skal vist lyde hul. Men jeg er ikke 100% sikker

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis