Oliefyr taber tryk Hjælp

hej
ville høre om nogen kan hjælpe mig hvad der er galt, mit oliefyr taber tryk??

Fyrret taber tryk ca. 1 streg i løbet af et døgn , jeg har ikke indtryk af at der skulle være nogen utætheder, det har jeg kontrolleret !

hvis jeg skal ha en mand ud der tjekker hvor der er en utæthed i gulvvarmen henne, og han ik finder noget koster det 5000 kr for egen regning, så ville høre om det kunne være noget andet end det inden jeg ringer efter ham
hej ville høre om nogen kan hjælpe mig hvad der er... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af murer1 på 11 mar 2011 19:28
ok den sidder ved siden af fyret en rød en
men det er ik 1 bar den falder pr døgn, tror det hedder 0,1 bar, altså en streg, det er ingen ting men den falder jo

Tidligere skrev du 1 bar .

Jeg tror at du bliver nødt til at lægge nogle billeder ind af dit anlæg.

Dit fyr skal max stå på 2,5 bar i et almindeligt hus med førstesal. Fylder du mere på end dette vil den lukke det overskydende ud.
måleren står på 1,5 bar, og mulle03 det var fordi jeg regnet med det hed 1 bar, men det gør det ik når det er pr streg,
Det er da muligt at din ventil kun er sat til at holde 1,5 bar, der er stadig tryk nok til at vandet bliver ført rundt  og det er det væsentlige. Hvis det ikke taber tryk når det står på 1,5 bar, så må det være ventilen der sørger for det.
Nu skal vi lige på rette spor i denne tråd:

1) falder dit tryk på fyret hele tiden
2) hvor langt ned falder trykket UDEN at du rører ved det

Sæt en spand under udløbet fra kedlens overtryksventil.
Kommer der til stadighed vand i spanden, er overtryksventilen eller ekspansionsbeholderen dårlig.
Er spanden tør, siver der vand et andet sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis