Hej jeg har lige købt en honda 750 k fra 1985 som går rigtig godt i motoren. Lyder som den skal, undtagen masser af støj fra cam kæden (knastkæden). Jeg vil jo have den skiftete, men kunne godt bruge nogle gode råd til hvordan det skal laves. Jeg får nok hjælp til det , men vil meget gerne vide hvordan man gør.
Spørgsmål.
1 Hvor meget synes i der skal skiftes når jeg har det skilt ad. Der kommer jo en smule olie ud ved toppakningen, så den bør man vel også skifte når man er i gang?? ville i også skifte stempelringe?? det er jo ældre motor der har kørt langt!!
Evt få slebet vintilerne.
2. Er det kun knastkæden der lamer, eller kan de øvrige kæder i motoren også lamer, mener bare ikke jeg har hørt om det!
3. kædestammer den skal vel også skiftet!
4. Hvordan samler man en knastkæde igen så man er siker på at den bliver der!!
5. der er vel mærke til at stille camvinkel eller hvordan??
Jeg går ud fra at kunsten er, at knastkæden ikke hopper af tænderne nede i motorblokken når man skifter den, og at man får den den samme åbenningstid på ventilerne i forhold til Krumtap.
Måske lyder min spørgsmål lidt underlig, beklager har aldrig rigtig rørt en mc i de finere dele!!
Håber i kan hjælpe.
Mvh
alte
<p> </p>