Cam kæde på honda 750 k fra 1985

Hej jeg har lige købt en honda 750 k fra 1985 som går rigtig godt i motoren. Lyder som den skal, undtagen masser af støj fra cam kæden (knastkæden). Jeg vil jo have den skiftete, men kunne godt bruge nogle gode råd til hvordan det skal laves. Jeg får nok hjælp til det , men vil meget gerne vide hvordan man gør.

Spørgsmål.

1 Hvor meget synes i der skal skiftes når jeg har det skilt ad.  Der kommer jo en smule olie ud ved toppakningen, så den bør man vel også skifte når man er i gang?? ville i også skifte stempelringe?? det er jo ældre motor der har kørt langt!!
Evt få slebet vintilerne.

2. Er det kun knastkæden der lamer, eller kan de øvrige kæder i motoren også lamer, mener bare ikke jeg har hørt om det!

3. kædestammer den skal vel også skiftet!

4. Hvordan samler man en knastkæde igen så man er siker på at den bliver der!!

5. der er vel mærke til at stille camvinkel eller hvordan??
 
Jeg går ud fra at kunsten er, at knastkæden ikke hopper af tænderne nede i motorblokken når man skifter den, og at man får den den samme åbenningstid på ventilerne i forhold til Krumtap.

Måske lyder min spørgsmål lidt underlig, beklager har aldrig rigtig rørt en mc i de finere dele!!

Håber i kan hjælpe.
Mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hej jeg har lige købt en honda 750 k fra 1985 som... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
paraplyer = de gummisutter til styrene jeg skrev om. Hvis du tar toppen af, går ventilerne naturligvis ud af just. Du skal have en Haynes værkstedshåndbog inden du går igang

 

HAYNES Værksteds håndbog dækker utroligt mange maskiner, den er ikke billig men uundværlig hvis du vil rode selv. Det betragtes faktisk af nogle, som en Bibel
Hej.
Fik at vide at den store kæde skulle være 129 led og den korte skulle være 82 led, men hvad er et led?? hvis jeg tæller den nye kæde har den kun 82 led altså hvis et led er lig med et samleled!! Eller tæller man den med i mellem som et led!! Hvis ikke er kæden jo ikke lang nok, han kan da ikke mene at man skal til at samle to steder...nej vel!!
Mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hvis kæden er til den motor har den den rigtige længde..
Jeg tørnede motoren til den stod på mærkerne og så fandt jeg samleleddet og skilte den ad der og satte den nye på og trak det hele rundt og det hele passede.. men som sagt på en Yamaha.
Jeg tror at jeg brugte et par weekender... samlet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hej.
Du har ret, umiddelbart lyder det ikke så slemt, men der dukker jo alligevel en del spørgsmål op!! Skal lige rette det var 124 led og ikke 129 led.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Har sådan en fin gammel cykel ikke sin egen model hjemmeside i udlandet. Har du prøvet at søge. Maskiner der er solgt i stort oplag eller som er specielle har ofte klubsider hvor ALT er vendt og drejet ned i mindste detalje.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
CB750K modellen blev såvidt jeg lige kan finde kun lavet indtil 1982, men det kan jo være noget med første registreringsdato eller lignende. Der skulle ikke havet stået 1975?

Anyways, hvis det er en 1975 er det en SOHC og så er der et virkeligt godt forum på http://www.sohc4.net. Er det en 1985 model er det en DOHC og så ser http://www.cb750c.com/ ud til måske at kunne bruges. Der er formegentligt også nogen på sohc4.net der ved noget om de modeller.

Jeg har selv et CB450F projekt, fine cykler


 

Hej
Tak for hjælpen til jer alle!! Jeg har fået skiftet knastkæderne, fik lidt hjælp! han var så god at han også lige stillede karburatoerne. Syntes ellers den gik fint, men det har hjulpet nu går den bare kanon!!
Men det er jo sådan dets mere man lytter jo flere lyde kommer der. Havde en klunk lyd når den skulle sejtrække med lav hastighed. Fandt så ud af det var kæden som gik imod den store støttefod. Satte en afstandsbøsning mellem udstødningen og støttefod. Nu er der bare ingen mærkelige lyde......., er det ikke bare godt............Nu skal der køres mc.
Men tak for hjælpen.
alte

<p>&#160;</p>
Til lykke med projektet! Men mangler vi ikke lidt billeder??

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis