El måler

Hejsa. Jeg har nu fået gang i min vindmølle samt grid tie inverter, og er nu nysgerrig efter hvordan man kan måle hvad jeg føder baglæns på nettet. Jeg har en Elmåler liggende (K420NNS) til 3x230/400v liggende, hvordan smider jeg den på som måler i et almindeligt 230 v net?
Mvh
Franz
Hejsa. Jeg har nu fået gang i min vindmølle samt... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mener ikke den skal lyse rød, der sidder en nedenunder der skal give impuls blink ved 600 w forbrug. Tror ikke den måler kan bruges til en fase. Og ja, selvfølgelig kommer inverteren ud i et handstik, og nej, det er ikke farligt. Det er jo derfor den har island protection, hvis den ikke sanser eksisterende 230 volt, så laver den ikke noget, det er derfor den er lovlig på vores net, for jeg kan ikke komme afsted med at sviste en elektriker af.
Og godmorgen :-)
Skrevet af Franz på 09 mar 2011 03:42
Mener ikke den skal lyse rød, der sidder en nedenunder der skal give impuls blink ved 600 w forbrug. Tror ikke den måler kan bruges til en fase. Og ja, selvfølgelig kommer inverteren ud i et handstik, og nej, det er ikke farligt. Det er jo derfor den har island protection, hvis den ikke sanser eksisterende 230 volt, så laver den ikke noget, det er derfor den er lovlig på vores net, for jeg kan ikke komme afsted med at sviste en elektriker af.
Og godmorgen :-)

Til Franz!

Tror du ikke at lampen lyser fordi der mangler de to andre faser?
Prøv at sætte den til 230 V nettet og sæt en belastning på. Se så om måleren tæller forbruget, hvis den gør det, virker den. Så sætter du bare et stukke sort tape over den røde lampe, og så er den sk.. slået .

For nu at få stillet min nysgerrighed, hvor er den vindmølle stillet op? Jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om den der island protection. Send evt. en PM til mig.


fase
for at finde ud af hvilket fasefølge om den løber højre eller vendstre om.!
kan man bruge en. enfaset fasefølgetester (fluke t 120) for ikke at gå
efter bestent værke.! der kan du se om den løber højre eller vendstre om.

blandt musikfreak. er det vigtigt at stikproppen vender rigtigt i stikket
af hensyn til lyden i anlægget.!
Det er fordi det er en 400v måler.... den kan MÅSKE måle en fase, men det er ikke sikkert.


Mvh Kenned

Montør Elforsyning/Superhelt

Skrevet af Spacey på 26 mar 2011 17:13
Det er fordi det er en 400v måler.... den kan MÅSKE måle en fase, men det er ikke sikkert.


Selvom det er en 400 V måler bør den kunne måle belastningen fra en fase. Måleren er jo tre enfasede målere bygget sammen til måling af tre faset belastning.

fase
Annonce
Kender en elektriker der har en måler til 220 Volt som jeg godt må købe. Det har nemlig vist sig at den inverter skulle helt op og have 36 volt før den lavede noget, så derfor har jeg P.T ikke kunne måle noget backfeed. Nu har jeg et ekstra batteri stående, så jeg kan føde den med 36 volt når jeg for sat det op, så ser vi hvilke målere der kan måle noget.
Skrevet af Franz på 27 mar 2011 15:36
Kender en elektriker der har en måler til 220 Volt som jeg godt må købe. Det har nemlig vist sig at den inverter skulle helt op og have 36 volt før den lavede noget, så derfor har jeg P.T ikke kunne måle noget backfeed. Nu har jeg et ekstra batteri stående, så jeg kan føde den med 36 volt når jeg for sat det op, så ser vi hvilke målere der kan måle noget.


Til Franz!

Får du ikke spænding fra solcellerne, så du kan få spænnding på inverteren til opsætning? Eller har jeg misforstået noget? Du burde kunne prøve måleren ved at tilslutte den til en stikkontakt og sætte en belastning til afgangen på måleren. Hvilken inverter bruger du?


 


 


fase
der er måske en af ord ikke er med.?

hvad med manualen til el måleren.!

du kan skaffe en to polet fasefølgemåler der kan du se hvilket vej fasen "løber".
med mindre der skal bruge en tre faset fasefølgemåler.!
Skrevet af hans2.hansen på 27 mar 2011 18:39
der er måske en af ord ikke er med.?

hvad med manualen til el måleren.!

du kan skaffe en to polet fasefølgemåler der kan du se hvilket vej fasen "løber".
med mindre der skal bruge en tre faset fasefølgemåler.!


For at have en bestemt  omløbsretning skal du have mindst 3 faser. Fasefølgen kan ændres ved at bytte to faser. Du har i et tidligere svar henvist til et instrument, som ikke er en fasefølgeviser, men en spændingsmåler. Er det det, du mener med fasefølgemåler?


 


fase

Skrevet af Franz på 27 mar 2011 15:36
Kender en elektriker der har en måler til 220 Volt som jeg godt må købe. Det har nemlig vist sig at den inverter skulle helt op og have 36 volt før den lavede noget, så derfor har jeg P.T ikke kunne måle noget backfeed. Nu har jeg et ekstra batteri stående, så jeg kan føde den med 36 volt når jeg for sat det op, så ser vi hvilke målere der kan måle noget.


Til Franz!

Får du ikke spænding fra solcellerne, så du kan få spænnding på inverteren til opsætning? Eller har jeg misforstået noget? Du burde kunne prøve måleren ved at tilslutte den til en stikkontakt og sætte en belastning til afgangen på måleren. Hvilken inverter bruger du?


 Sludder og vrøvl. Det er jo ikke solenergi men vindenergi. Ikke fordi det gør den store forskel på målingen af energien.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis