Skrevet af Franz på 07 mar 2011 07:30
Mener kun i har delvis ret.
Der hvor jeg går hen og gør det ulovligt er ved selv at sætte en måler imellem, den slags installation må jeg ikke foretage ufølge stærkstrøms regulativet, og der er det jeg er lidt large med reglerne. Selve inverteren er godkendt og fabriksproduceret.
Med hensyn til selve vindmøllen skal den ikke CE godkendes når vingespand er under (mener) 0.8 meter. Kan altså ikke huske det korrekte mål, men det kan vel slås op. Det har faktisk været i TV for ikke så længe siden, samt i Avisen da de snakkede med ham på Nordfyn der satte en 25 Meter mølle op.
@S.Fabrin Jeg har vedhæftet et billede af måleren, lige nu går den brune ind og ud af målerens ben 1, men jeg ved jo som så ikke om det er fase i inverteren eller 0. Så mener du at den blå skal hen på den sidste klemme længst til højre? Men hvis jeg kommer til at bytte om på 0 og fase, vil det så ikke bare medføre at den kører baglæns?
?????? ?? ? ?????
Benene på måleren er nummererede, fra venstre mod højre 1 til 21.
Til Franz!
Jeg begynder lige bagfra i dit indlæg. Du kan ikke bytte om på fase og nul, når måleren er forbundet.
Det at den ene leder bliver betegnet som nul, kommer fra den måde, den er forbundet til nettet på. Nullen er forbundet til stjernepunktet på sekundærsiden af forsyningens transformer. Dette punkt er igen forbundet til transformerstationens jordingsnet for at holde spændingen på eller nær 0 volt i forhold til moder jord. Når du forbinder en af inverterens ledere til 0 klemmen i nettet, er den leder hermed blevet udnævnt til at være nullederen.
Måleren tæller den energi, der sendes igennem den. Da den ved hvilken vej energien skal gå, kan man forbinde den til at måle den energi, der passerer fra inverter til nettet.
Jeg prøver at vedhæfte en skitse, jeg har lavet ud fra det billede, du har sendt med. Jeg kan ikke finde noget data om den på Google.
Såvidt jeg kan se, er det en måler til direkte måling. Skulle det ikke være tilfældet, så send en PM til mig, for så skal det laves anderledes.