Vaskmaskine lejeskift

Hey

lejet i tromlen er gået. 

det er en forholdvis ny AEG LN 78670. kan ikke finde lejer til den nogen steder.

men da maskinen jo er en rimelig dyr maskine samt den kun er 2½ år vil det være en skam at smide sådan en 10.000 kr maskine ud

har skilt bagpladen af og remmen samt remhjulet. man kan skifte lejet uden at sku have tromlen ud? det er plastik tromle.





 Hey

Hey lejet i tromlen er gået.  det er en... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Lige input til en gammel tråd. Jeg har selv skiftet lejer + pakdåse/simmering på en LN78670. Desværre havde jeg ikke tænkt over at der også skal en ny karpakning til, når man adskiller og samler karret igen. Jeg tør ikke bruge den gamle pakning, da maskinen er 9 år gammel. Men ja, lejerne var godt rustne, så den utætte pakdåse bærer nok skylden. Lejerne kunne sikkert holde i mange år, hvis de ikke blev våde

Jeg har fornylig skiftet lejer i nogenlunde den model. Der beholdt jeg dan gamle karpakning, og det virkede fint. Hvis den ikke ser beskadiget ud, så ville jeg genbruge den. Eventuel smøre en lille stribe silicone ind i sporet.  

Er det synlig hvilken side der har vendt nedad så drej den 90 grader.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 17-11-2018 19:14:06

Jeg har fornylig skiftet lejer i nogenlunde den model. Der beholdt jeg dan gamle karpakning, og det virkede fint. Hvis den ikke ser beskadiget ud, så ville jeg genbruge den. Eventuel smøre en lille stribe silicone ind i sporet.  

Er det synlig hvilken side der har vendt nedad så drej den 90 grader.

 Jeg må sige at jeg var meget fristet af genbrugstanken, men jeg gad simpelthen ikke have brugt det meste af en dag på at fikse maskinen, for at opdage at den var utæt i karret bagefter.

Hvis nogen vil gentage operationen, så husk det rigtige værktøj (f.eks. manglede jeg en Torx-top i størrelse T50).

Og ja, lejerne kan sidde godt fast - ikke noget med lige at vippe dem ud med et par slag på en skruetrækker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis