blå skærm

Min gamle IBM R51 kommer med en blå skærm som meddeler at der er sket en fejl og så lukker maskinen ned. Jeg har prøvet de fejlretningsprogrammer, som er på maskinen, men fejlen er der stadig. Så er den vel færdig ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Min gamle IBM R51 kommer med en blå skærm som... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bare for at afslutte, maskinen støvsuget og blæst lidt af. Ikke meget støv at se, kun på blæseren, den kører ikke ret tit. Derefter er der kørt chkdsk med parametrene f og r, hvilket skulle reparere filer og flytte dem til et ikke ødelagt sted . Nu er jeg så lidt spændt på. om fejlen kommer igen, er ved at afspille DVD film, hvilket indtil videre forløber fint. Når og hvis jeg finder ud af at få tingene overført til en ny harddisk, vil jeg nok anskaffe sådan en.
Tak for hjælpen

ErikChristensen 
Harddiske har indbygget ekstra plads så ødelagte områder erstattes af den ekstra plads.
Fejlen kan jo ligge i en vigtig fejl i bootsektoren.
Talte med min søn her til morgen.

Thinkpad her normalt et godt filtersystem og bliver ikke særligt støvet.. men selv lidt støv kan drille.
Prøv at kører en ram - stresstest. den kan tage nogle timer men makser evnen i ram helt ud og finder alle fejl.
Men umiddelbart er der sandsynlighed for at din harddisk er træt.
Thinkpad har også et system der lukker for harddisken hvis maskinen bliver rystet.. Det kan der komme fejl i så den bare lukker af for harddisken uden at resten af maskinen "får det at vide" og så ved den jo ikke hvad den skal skrive til skærmen når den ikke kan læse i styresystemet.. ??
Så tjek om harddisken begynder at drille mere..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er der ikke gråt støv nede i den røde blæser??

Svendborg

Den er renset, men den har lige lavet fejlen igen . Rapporten kommer her
C:\ windows\minidump\mini 030311-01.dmp
C:\windows\docume~1\LOKALE~1\temp\wer 8 temp.dir00\SYSDATA.XML

Hvad er en ram strestest ?

ErikChristensen 
jeg søgte på

Ram Stress test software

og fandt denne som skulle teste det meste og er gratis

Svendborg

Annonce
Grom jeg tror jeg dropper redningsforsøgene, det fører vist for vidt. Den skal nok bare skrottes.

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 02 mar 2011 23:44
sådan ser den ud indeni

Har du haft blæseren skilt ad? Hvis ikke så prøv at skille den ad og rens køleripperne for det "fnuller" der kan sidde der. Måske skal du pille blæser og køler ud for at rense køleripperne. Hvis du gør det, skal du huske at forsyne kølepladen med ny kontaktfedt, så kontakten til CPUen bevares og den kan komme af med varmen. Det er de erfaringer, jeg har gjort med "slæbbare, der havde det med varme. Du kan ikke nå ind til pladsen mellem køleripper og ventilator ved at støvsuge eller blæse ude fra.

fase
Som tidlige nævnt har jeg opgivet den, og jeg tror ikke problemet har noget med varme at gøre, da blæseren kører meget lidt, og fejlmeldingerne ikke er varmerelateret, ikke efter hvad jeg har fået at vide. Så den ryger ud.
Men tak for svaret alligevel

ErikChristensen 

ErikChristensen 
Jeg købte så alligevel en ny harddisk, og med hjælp fra S.Fabrin er den nu oppe at køre, og har kørt film, diasshow mm. i et døgns tid så må man sige, at fejlen er væk. Takker for venlig hjælp fra alle deltagere i tråden.

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis