blå skærm

Min gamle IBM R51 kommer med en blå skærm som meddeler at der er sket en fejl og så lukker maskinen ned. Jeg har prøvet de fejlretningsprogrammer, som er på maskinen, men fejlen er der stadig. Så er den vel færdig ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Min gamle IBM R51 kommer med en blå skærm som... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er jo om det er en sektor eller flere der bare skal markeres som "bad" eller det er læse/skrivefejl.
måske skal du få skiftet den hd.
Det er jo en maskine der normalt fysisk skal slides op.. lidt som en god gammel traktor.. (på den positive måde)

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg fandt forleden frem til en art skandisc på maskinen, det skulle tjekke og rette fejl på den, men det hjalp så ikke.

ErikChristensen 
Det ser ud til at det med stor sansynlighed er din HD... men det vil alligevel være en god ide at få den støvet af indeni.

Da du formaterede den var det så quick format eller en god gammeldags format, som jo tager nogle timer.

Den gammeldags er jo bedst...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg husker ikke lige noget om det, men mon ikke, det var noget med gendan maskinen, som den var fra fab.

ErikChristensen 
Tja hvis din disk er ved at stå af, så ville jeg bare købe en ny, ram og hdd's koster ikke mange penge disse dage..

Det er desuden en ret langsom disk der sidder i den R51, den køre kun 4200rpm og har en sløv cache.

Smid du sådan en fætter her i

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=388939

Og så max den ud med ram..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Ja ja men jeg har en næsten ny Lenovo, jeg har bare lidt svært ved at sige farvel til IBM'en

ErikChristensen 
øh, ok

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for hjælpen alligevel, det kan godt være, jeg lader den lave, den er dejlig lille, hvis man vil på rejse med en bærbar eller i båden.
Jeg har egentlig en lille asus eee pc 900 til det brug, men den er jeg ikke begejstret for. Men de nyere med windows er vel nok bedre, men den er da udmærket til mail og net.

ErikChristensen 
Jeg har pillet tastaturet af, det ser egentlig ikke så støvet ud, men den har kørt i udhuset imange timer uden at lave fejl, så måske har grom ret i at den bliver for varm. Det er jo nemt at skifte harddisken, men så taber man vel muligheden for at starte maskinen ?

ErikChristensen 
sådan ser den ud indeni

ErikChristensen 
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind