Fast undertag/tagrender

Hej

Jeg skal nu til at lægge fast undertag (brædder/tagpap) på vores nye 2-plans hus og garage. Jeg venter med tagsten til senere for lige nu handler det blot om at gøre huset tæt. Jeg er noget i tvivl om, hvad jeg stiller op med det tagvand, som naturligvis skal ledes bort. Facaden er endnu ikke opmuret, og jeg mener, at det vil være for usikkert at begyndet at placere tagrender (1/4 rund) på det faste undertag. Jeg regner med, at disse først skal monteres, når facaden/gesimserne er opmuret. Jeg talte på et tidspunkt med en tømrer. Han sagde, at jeg blot kunne bøje det nederste tagpap op, så det i en periode ville virke som en tagrende. Der er endnu ikke etableret afløbsbrønde til regnvand, så det skal jo på en eller anden måde ledes bort fra huset.

Er der nogen, som har praktisk erfaring i hvordan man bør håndtere problemstillingen ?

Jeg kan nok forholdsvis hurtigt få etableret regnvandsbrønde til nedløb og som jeg har forstået reglerne må jeg gerne selv etablere disse og lede vandet til en faskine, som jeg også selv må etablere efter kommunal godkendelse.

På forhånd tak !

Selvbyggeren

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan

Jeg ville gerne have tagrender monteret med det samme, men idet jeg ikke har muret facaden endnu, tør jeg ikke stole på, at jeg kan opmåle korrekt, så tag, gesimser og tagrender kommer til at passe 100% sammen. Jeg har vurderet, at det vil være langt nemmere at montere tagrender når facaden er opmuret. Yderligere, at der placeret rækværk rundt om taget, og det gør ikke sagen nemmere.

Jeg har vedhæftet en tegning af konstruktionen og et billede af den nuværende situation. Tror du ikke, at jeg er nødt til at vente med at montere tagrenderne til facaden er opmuret ?


Selvbyggeren

Nej, det er ikke muligt at montere tagrenden endnu i dette tilfælde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis