lav selv knivblok

ved ikke lige hvor jeg smider denne tråd, hvis da ikke her i gadgets. har set denne fede og enkle knivblok på nettet, som jo vil udstille de nye farvede scanpanknive rigtig flot.
spørgmsålet går på enderne der er 2 stk rustfri stålrør og midten der er acryl hvordan samler man disse. der skal jo to lag akryl til så der bliver noget stålrør der ikke sidder fast i noget.

håber folk forstår mine tanker udfra billedet, kan ikke helt forklare mig
ved ikke lige hvor jeg smider denne tråd, hvis da... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Acryl, Plexiglas og PMMA er stortset det samme materiale:
http://www.plast.dk/Billeder/Arbejdsdokumenter/TekndatablPolymethylmethacrylat,PMMA_akryl_.pdf
http://www.linatex.dk/index.php?id=177

Så til dit brug behøver du ikke specificere det nærmere!

Polycarbonat er også en mulighed:
http://www.linatex.dk/index.php?id=176

MVH Njord

MVH Njord
Min gamle knivblok var af acryl.
Lavet af 2 yderlag af acryl og strimler af acryl mellem knivene. den satte jeg fast vandret under et køkken skab. Super genialt syntes jeg selv. man sparer jo al den plads på køkken boret, som en almindelig knivblok tager. Man kan sige at knivblokken var indbygget i skabet, tog ikke noget plads og var let at komme til samtidigt med at skærene blev beskyttet og den var let at gøre ren.

Jacob
det ville være en fordel at knivblokken kan adskilles for rengøring
uden det store besvære.

den hville se fed ud med lys i blokken af den tybe du nævner.!
Noget siger mig at den kan se sådan ud og kan samles uden værktøj:

Måske ikke helt. Et rør skal kunne løsnes.

fed ide dlg. jeg tænker iøvrigt en bundplade i rustfri stål og to rør i rustfri stål som så får en skrue nede fra og op i en fastspændt bolt. de vil så kunne løsnes og den vil kunne skilles og renses. om acrylen så overhovedet behøver hakket som illustreret med krog eller det er nok uden er så en anden sag
Annonce
Fin ide fra DLG.

Dog vil jeg lige sige at der skal ændres lidt på proportionerne med krogene. Top krogen skal længere ned, så toppen ag akrylen i monteret position dækker af for hullet ind i røret.
Det eneste minus ved denne konstruktion er umidddelbart at det ikke bliver så let at monere LED lys i blokken, eller rettere det vil skinne noget mindre ude i fladerne på denne måde....
Og så er det lidt en udfordring at lave selve hullerne i røret...

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af DLG på 01 mar 2011 15:32
Og endu en ( måske ikke så smart/kønt) måde at ungå brug af værktøj, var at ændre hullerne lidt, så man kan skyde akrylplader bagfra og ned i hakket.
Bare, så konen også kan finde ud af det :-)
Tja, der er ikke brug for de kroge. Jeg har bare glemt alt om bundpladen.

Ps. Jeg har lige målt min længste kniv - denne knivblok kan ikke stå under overskabe, det bliver meget upraktisk. Der er ikke plads når kniven skal ud eller ind.
en skråt stillet version en mulighed er der.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis