Borehammer til fornuftige penge.

Hej Alle sammen.

Da mig og kæresten er flyttet i en ny lejlighed, så skal vi jo have sat en masse forskellige ting op osv.

Har fået af vide af boligselskabet at alle vægge består af beton og at der kan være nogle steder hvor der er noget stål i væggen (armering vil jeg gå ud fra).

Har læst mig lidt frem til at en borehammer, ville være at foretrække, men er i tvivl om hvilken det skal være.

Ved godt at mange ville sige, gå efter kvalitet. Men nu er det sådan at ingen af os har voldsomt mange penge. Så det må gerne være en til en fornuftig pris. Mellem 500 og 1000kr måske. 


Glæder mig til at høre fra jer.

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Hej Alle sammen. Da mig og kæresten er flyttet... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er beton, hvis du nøjes med at bore omkring ½ dybde, af vægens tykkelse, og evt med nedsat hastighed, uden at presse. så burde det ikke ske.
Når det nu er beton, så holder det utrolig godt med en rawplug, også selvom den kun er 50-60 mm inde-

Men du har vist også boret pænt dybt.

mvh jens
Mmh må lige kigge på det, for det virkede ikke til at være særlig dybt det hul. Og havde målt væggens tykkelse og sat den der afstandsting på borehammeren.

Så hvis man f.eks skal sætte knagerækker op, så behøver man ikke at bruge de længste skruer, vel?. Altså hullet behøver derfor ikke at være så dybt.?

Og kan man eventuelt bruge 40mm skruer til at sætte et tv op på væggen? Hvis man sørger for at der er en 6-8 stykker der holder beslaget fast på væggen?. Eller skal de være 50-60mm? 

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Det du ser der er ganske normalt. det er specielt udpræget på mursten.
På beton kan man bore ganske dybt. måske vægens tykkelse -2cm, hvis man sænker slagstyrken de sidste par cm.
Det der sker er at borehammerens slagkraft får betonen til at revne hvor den er svagest. nu er beton ikke specielt stærkt når det kommer til træk. derfor sker det.

Den beton kvalitet beton du har er god og billig.

Jacob
Billig, tror jeg gerne på.
Holdbar er den sikkert også.

Men nu forstår jeg bedre hvorfor min slagboremaskine ikke helt kan komme igennem de der sten der.

For lige at komme tilbage til mit sidste spørgsmål. Kan det lade sig gøre at nøjes med at bruge 40mm skruer eller skal jeg helt op i 50-60mm skruer for at være sikker på at mit tv i stuen ikke falder ned?. Hvis man bruger en 6 skruer, placeret strategisk i vægbeslaget?.

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

jeg har opblevet at toolmate er rimelig gode men den har en lille hage.
den med følgende borpatron den er ikke en fem potte piss værd.
(har selv en af dem.)
men da jeg skulle bore huller i murstensvæg og bor og mejsler var
for korte så satte jeg borepatron på og sætte lang murbor i
og begyndte at bore i væggen og da den nåde 10 til 15 cm. ind
og der "hukkede" boret i.
og der lød et smæld. og der sprang borepatronen i stumper.
og kort efter stod jeg med indmaden af borepatronen.
i hånden.
det var denne "tandkrands" der holder sammen på det hele
det gik ud fra at det var lavet af blødt støbegods.!
og stumperne lå lige under borhullet lidt spredt.!
som skulle bores i ca. 1.5 m. over gulvet.

men boschen den hville fortrække i en regulæret murhammer i 2 eller 3 kg. klassen.
måske i den grønne serige.!
men uneon så kan kvinder overtage handymandens værtøjskassen.!
jeg har stået med den i hånden og jeg synes der er meget legetøj over den.
med den kan meget mere end legetøj.!
men hvis du skal bruge som skruetrækker er det en fordel at skaffe en borepatron
med sds skaft.
med mindre der medfølger et.!

men til skrue opgaver er en batteri boremaskine at fortrække.

bosch uneo den kan du se den i www.youtube.com under "bosch uneo" i brug
og modifideres med lang kabel over 5 meter. med batteri klæmmer til "bilbatteri"!
alberC.

det er afhængige hvor tung tvet er.!

så er 50 til 60mm. skruer er bedre. i det lange løb.

slag mekanisme. den kalder jeg slagværket. i murhammer og boremaskiner.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis