Borehammer til fornuftige penge.

Hej Alle sammen.

Da mig og kæresten er flyttet i en ny lejlighed, så skal vi jo have sat en masse forskellige ting op osv.

Har fået af vide af boligselskabet at alle vægge består af beton og at der kan være nogle steder hvor der er noget stål i væggen (armering vil jeg gå ud fra).

Har læst mig lidt frem til at en borehammer, ville være at foretrække, men er i tvivl om hvilken det skal være.

Ved godt at mange ville sige, gå efter kvalitet. Men nu er det sådan at ingen af os har voldsomt mange penge. Så det må gerne være en til en fornuftig pris. Mellem 500 og 1000kr måske. 


Glæder mig til at høre fra jer.

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Hej Alle sammen. Da mig og kæresten er flyttet... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det vigtigste er næsten borne.
Hold fingrene fra dårlige bor som piranha, Walko, harald h's de eneste og hvad der ellers er af bor som ikke er fremstillet ordentligt. boret skal være skarpt.
Bosch, Dewalt, Hilti, Irwin er alle udemærkede bor.

Det der gør de dyre borehamre dyre er vibrations kontrol og slagmekanismen. slagmekanismen på min maskine kan slå både hårdt og blødt, alt afhænig af hastigheden. den funktion som jeg har taget som en selvfølge er ikke at finde på alle borehamre.

Jacob
hold dig fra det billige skramel.

find en brugt på DBA det betyder intet om en metabo, hilti, bosch, makita. De holder hele dit liv osse hvis du låner den ud til vennerne.

Du kommer til at fortryde det.
hold dig fra det billige skramel.

find en brugt på DBA det betyder intet om en metabo, hilti, bosch, makita er brugt. De holder hele dit liv osse hvis du låner den ud til vennerne.

Du kommer til at fortryde det.
se bare her

http://www.dba.dk/borehammer-hilti-te-10/id-72176240/
Skrevet af Jacob Antenne på 25 feb 2011 19:27
Det vigtigste er næsten borne.
Hold fingrene fra dårlige bor som piranha, Walko, harald h's de eneste og hvad der ellers er af bor som ikke er fremstillet ordentligt. boret skal være skarpt.
Bosch, Dewalt, Hilti, Irwin er alle udemærkede bor.

Det der gør de dyre borehamre dyre er vibrations kontrol og slagmekanismen. slagmekanismen på min maskine kan slå både hårdt og blødt, alt afhænig af hastigheden. den funktion som jeg har taget som en selvfølge er ikke at finde på alle borehamre.

Men burde der ikke også være en eller anden form for kontrol på selv de billige modeller?.  

Havde tænkt mig at købe et borsæt fra Irwin, som jo også kan fåes til en fornuftig pris i Silvan.

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Annonce
Manden er grøn
Han ved ikke hvad han skal kigge efter på den Hilti. meget af det der sælges på DBA fejler noget.

Jacob
Vil nu hellere købe noget nyt. Og altså hvis den Toolmate går i stykker efter et stykke tid, så overlever jeg nok at købe en ny.

Køber stortset aldrig brugt.

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

En lille opdatering:

Den toolmate som jeg fik købt, tog vist opgaven LIDT for bogstaveligt. 

Hullerne der er boret, er boret sådan at de ikke ville gå igennem den væg jeg har mellem soveværelset og vores tøjværelse.

Men så lige pludselig skete det her:






Så jeg vil super gerne vide, hvad i alverden det er jeg borer i?. For det ligner da på ingen måde hverken armeret beton eller beton for den sag skyld??? 

Nogen tips?. 

Skal jeg ud og have fundet mig en kraftigere slagboremaskine og så holde mig til den eller?. 

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Jeg synes da det ligner beton-

Er det for eller bagside, afskallingen kom på?

Hvis det er bagsiden, kan du have presset for hårdt (der skal ikke presses), eller dit bor har været for dårligt. Eller du har boret for dybt, 2/3 af murtykkelsen, vil jeg mene er max.

Det kan være en god ide, at køre med nedsat fart.

mvh jens
Mmh ville da mene at beton ikke plejer at indeholde alle de sten?.
eller er det bare mig der tager helt fejl?.

Det er bagsiden af væggen. Og hvis det altid vil være sådan her, så har jeg jo ingen mulighed for at sætte noget op i vores lejlighed, da jeg jo er bange for at der lige skal ryge noget af inden hos naboen. :s

Kan det være at den borehammer jeg har købt, simpelthen er for kraftig?. 

Boret er fra Irwin, da jeg blev anbefalet af købe nogle kvalitetsbor.  

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis