Fein Multimaster VS Bosch GOP 250

Hej Venner

 Ja så skal værktøjskassen udviden endnu engang.

Jeg står og mangler en god trekantsliber til en størrer renovering af vores trappe samt andre slibe opgaver.
Men så var det jo jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne tænke frem og købe en multimaskine.

 De to maskiner jeg lige kan finde er multimaster og gop250.
Er der nogen som har erfaringer med disse to.  For og imod. hvilken er bedst dækket ind ang. værktøj od udstyr.

Kort sagt, hvad ville i vælge?

Mvh
Henrik
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er Feins multimaster der arbejder bedst, fordi den vibrerer mere end Bosch's. Feins drejer 1,6 grader til hver side, hvor bosch's vibrerer 1,2 grader.
Jeg har ikke haft Bosch'en i hånden endnu.
Bosch mangler lidt at kunne styre vibrationerne. Fein har arbejdet på at styre vibrationerne i maskinen, det er også derfor Feins maskine vejer noget mere end Bosch'en. 
Det der taler for bosch'en er prisen på maskinen. bosch har lavet en adaptor der passer til fein klinger.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej Henrik.

Efter min mening er det to lækre maskiner, du har kig på. (Jeg har selv en bosch gop). Jeg ville se lidt på prisen på de forskellige klinger, da det godt kan løbe op. Har dog ikke erfaring med at slibe med maskinen, så ved ikke om slibepuderne bliver lige så hurtig slidt som klinger.

På boschen skal man skifte klinge med en nøgle, hvorimod man på de nyere Fein kan klare det uden.

Stor hilsen

Allan

Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer.     Elbert Hubbard

Hej.

Umiddelbart synes jeg det ser rigtig fornuftigt ud.

Stor hilsen

Allan

Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer.     Elbert Hubbard

Hva fa´en. Det gør jeg jo også når jeg får et stykke lækkert værktøj i hånden. Så bliver der fløjtet ekstra højt og  pivfalsk  

Men i mener nok det er et godt tilbud?
Ja!!

Allan

Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer.     Elbert Hubbard

Den absolut gode ved en Fein , er at den sliber helt ind til kanter uden at komme til at " klaske ", som alm. trekantsliber gør.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af Løkke på 21 feb 2011 22:24
Hva fa´en. Det gør jeg jo også når jeg får et stykke lækkert værktøj i hånden. Så bliver der fløjtet ekstra højt og  pivfalsk  

Men i mener nok det er et godt tilbud?

Men du kan ikke sløjte så falsk og højt at du får det du sliber på til at spille med. det kan FMM.

Jacob
Jacob du har tydeligvis aldrig hørt mig i højt humør
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis