Fein Multimaster VS Bosch GOP 250

Hej Venner

 Ja så skal værktøjskassen udviden endnu engang.

Jeg står og mangler en god trekantsliber til en størrer renovering af vores trappe samt andre slibe opgaver.
Men så var det jo jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne tænke frem og købe en multimaskine.

 De to maskiner jeg lige kan finde er multimaster og gop250.
Er der nogen som har erfaringer med disse to.  For og imod. hvilken er bedst dækket ind ang. værktøj od udstyr.

Kort sagt, hvad ville i vælge?

Mvh
Henrik
Hej Venner  Ja så skal værktøjskassen udviden... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Løkke på 22 feb 2011 20:28
Jacob du har tydeligvis aldrig hørt mig i højt humør

Nej.
Men sagt på en anden måde. hvis du kan pifte meget højt og kontinuerligt, nærmer du dig niveauet. ellers ikke.

Jacob
Hvis du bare holder metal klingerne væk fra rigtigt metal bliver du glad. jeg prøvede at skære plade jern med min. det virkede rigtigt godt de første par cm. så døde klingen.

Jacob
Okay det er skrevet bag øret :o)
Nu har jeg slebet med maskinen hele formiddagen. Jeg kan altså ikke følge dig i at maskinen larmer. Den er ikke mere højlydt end min bosch excentersliber. Derimod fand jeg da hurtigt ud af at få skruet ned for hastigheden da den næsten smeltede slibesålen
Annonce
Det er da godt.
Det var heller ikke selve maskinen men de vibrationer den satte ned i emnet jeg sleb på der larmede forfærdeligt.
Hvis din exentersliber larmer lige så meget som en FMM så tror jeg den er defekt. Nu er der selvfølgelig forskel på exenterslibere, men det bosch og makita jeg plejer at bruge larmer ikke noget særligt. Måske det er en af de store forskelle på hobby og pro modeller hvis det er en hobby model du har. Jeg syntes stille værktøj er fedt værktøj.

Jacob
Det er en Bosch GEX150AC. Jeg kunne måske forestille mig det er din opstilling som har gjort forskellen.
Jeg kunne stadig høre radioen da jeg sleb. Så er det jo til at holde ud :o)
Jeg har vel haft min gamle fein i en halv snes år, og jeg synes ikke den larmer særligt, når man sliber med den, jeg bruger den mest når der skal slibes op til en kant, den bliver nemlig ikke slået fra, hvis den rammer kanten. Men til andet er min Festool trekantsliber, der virker , som en alm. excentermaskine, betydelig mere effektiv. Men alt i alt med tilbehør er Fein en dejlig maskine, især hvis man roder lidt med træbåde. Tillykke med den. Slibetilehøret er iøvrigt både på Fein og Festool meget holdbart, og især med støvsuger på, meget effektivt. Men også lidt dyrt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis